Els cotxes amb motors 100 × 100 d'elèctrics estan cridats a ser els veritables protagonistes d'aquí a uns anys que la immensa majoria de mercats potents a nivell mundial. Això no significa que, com bé saben en Tesla així com en bona part de les marques més potents europees, hi ha ja mercats en el que aquest tipus de motors tenen molta més acceptació que en d'altres.
Un bon exemple d'això és el mercat de la Xina, un dels més potents a nivell mundial i en el que més elèctrics es venen any rere any. En Tesla ho saben molt bé, però saben també molt bé que la tendència de la gran majoria dels conductors xinesos ha variat els últims temps, apostant cada vegada més per marques xineses que fabriquen models 100 × 100 d'elèctrics abans que per marques europees.
En aquest sentit, el gegant asiàtic BYD està disposat a convertir-se en un dels grans referents en aquest segment, per això ha optat ara per llançar una nova submarca dirigida als clients més prèmium del seu país. No és cap altra que Yangwang, però a marca que té per objectiu robar-li vendes tant a Tesla com a bona part de les marques prèmium europees.
BYD, un dur rival per a Tesla a la Xina
A diferència del que passava fa un temps, on la gran majoria dels consumidors VIP de la Xina anaven als concessionaris de Mercedes, BMW o Tesla a la recerca de models 100 × 100 d'elèctrics amb un alt grau de qualitat, avui dia existeixen diferents opcions per a aquest target. Un d'ells serà Yangwang, que treballa en un model que es convertirà en un dels principals rivals de noms com el BMW i7, el Tesla Model X o el Mercedes EQS SUV, models molt top en el seu segment.
De moment la marca no ha confirmat el nom del seu primer vehicle, però apunten des de mitjans propers al fabricant que internament es coneix com a R1, un model que, tal com podem veure en les imatges, es presenta com un SUV de grans dimensions, amb una imatge molt robusta i molt carregat tecnològicament.
Falta saber ara fins i tot quin punt aquest tipus de models tindran la mateixa acollida en un mercat tan abocat cap als elèctrics com és el xinès però que, fins fa molt poc, solia anar als concessionaris de les marques prèmium europees per aconseguir amb un model una qualitat major als generalistes.