No és que sigui precisament cap secret que un dels principals motius de preocupació en la indústria de l'automòbil i, sobretot, per als conductors espanyols, és la constant pujada en el preu de la gasolina i el dièsel.

Si bé és cert que la immensa majoria de marques estan apostant de forma clara pels models elèctrics, saben que encara avui dia els motors de combustió i els híbrids continuen sent els que més alegries els donen a nivell de vendes.

Per molt que en un futur els elèctrics vagin a dominar a les carreteres d'Espanya i d'Europa, encara queden molts anys en els que els models de gasolina i dièsel continuen dominant, per això el preu d'aquests combustibles va a continuar sent un motiu de preocupació.

I és que els preus actuals no és que siguin ja molt més alts respecte als preus que teníem fa uns anys, és que, segons moltes prediccions, el més probable és que vagin a continuar pujant de forma constant més enllà d'algunes baixades puntuals.

El motiu pel quin els preus continuen pujant

La situació actual és molt preocupant en aquest sentit. Entre altres coses perquè, més enllà dels problemes derivats del conflicte entre Rússia i Ucraïna, les sancions econòmiques a Rússia i l'augment de la demanda per part de la Xina, els principals productors estan començant a rebaixar la seva producció, per la qual cosa la demanda augmenta al mateix temps que l'oferta baixa, el que inevitablement acaba derivant en un augment substancial dels preus.

A Espanya, per exemple, cada vegada estem més a prop de tornar a excedir la barrera dels 2 euros per litre, una cosa que ja va ocórrer fa uns mesos just en esclatar el conflicte a Europa de l'est.

Però el pitjor en aquest cas és que, com ha apuntat recentment el director executiu de l'IEA, l'Agència Internacional d'Energia, Fatih Birol, "el topall de demanda de combustibles fòssils es produirà en aquesta dècada", abans de que molts havien previst, que acabarà derivant en una demanda molt més gran en els propers anys juntament amb una menor oferta.

No és casualitat llavors que siguin molts els que assegurin que és més que evident que els preus baixos que teníem fa tot just uns anys són això, cosa del passat, i que serà molt difícil, per no dir impossible, que puguem tornar a veure aquestes xifres a les gasolineres d'Espanya i d'Europa.