Va ser fa ja un temps quan, agafant-ne molts per sorpresa, Citroën va prendre una decisió que acabat sent derivat en les vendes d'un dels seus models més emblemàtics.

I és que, com bé saben els que sempre han tingut a furgonetes com el Citroën Berlingo, el Peugeot Rifter o l'Opel Combo com un dels seus models de referència, la marca francesa així com la resta de marques del grup Stellantis van decidir eliminar les versions amb motors de combustió per centrar totes i cada una de les vendes d'aquestes furgonetes en les versions 100 × 100 d'elèctriques.

Si bé és cert que aquestes versions elèctriques han continuat tenint la seva quota de mercat, es pot tenir en compte que, com és lògic partint de la base que la infraestructura per als cotxes elèctrics al nostre país no és precisament la mateixa que tenim altres països de la Unió Europea, les xifres de vendes generals de models com la Berlingo, Rifter i Combo han caigut en picat en els últims mesos.

 

És més, tal com han apuntat des del gegant automobilístic, han estat molts els clients que s'han posat en contacte amb ells per exigir-los que l'obliguen a posar a la venda les versions de combustió.

Stellantis fa marxa enrere i tornar a posar a la venda versions de combustió de les seves furgonetes

Una petició que sembla que ha arribat a bon port. I és que, tal com apuntat Citroën, el seu Berlingo tornarà a la venda pròximament amb motors de combustió. Això sí, es pot tenir en compte que les noves Berlingo amb motors de gasolina i dièsel no seran catalogades igual que les versions anteriors.

Una vegada es posin a la venda les noves versions, aquests models eren categoritzats com a furgonetes N1. Així, si bé és cert que durant el procés de compra el client no ha de fer res diferent respecte a la compra d'un cotxe normal, ha de tenir en compte que el seu vehicle està subjecte a una nova reglamentació. Una reglamentació que obliga a tenir que passar la primera ITV als dos anys davant la tradicional dels quatre anys i, d'altra banda, que limita la seva velocitat màxima en autopista a 100 km/h i no als 120 km/h com és habitual a la resta de cotxes.

Pel que respecta als preus, Citroën encara no ha especificat res sobre això, però no seria estrany que, tenint en compte l'increment generalitzat dels preus avui dia, aquestes noves versions de gasolina i dièsel de la Berlingo s'acostessin als 28.000 € com a preu de partida.