El Dacia Sandero és, des de fa ja molts anys, el model de referència al nostre país entre els que busquen un low-cost. Tan sols fa falta veure les xifres de vendes d'aquest model de l'any passat per adonar-se de la importància que té aquest Sandero dins del nostre país. I és que el top vendes de la marca romanès va acabar amb el segon model més venut i, a més, com el primer model més venut directament a particulars a les carreteres espanyoles.
El curiós del cas és que, per molt que es Dacia triomfi a Espanya, no té precisament el mateix èxit en un mercat similar a l'espanyol, l'italià. I és que a Itàlia, com passava fins fa poc amb Seat a Espanya, no és cap altra que Fiat, una marca italiana, la que el domina des de fa ja molt temps.
Això sí, lluny del que es podia imaginar tenint en compte l'èxit del Fiat 500 al nostre país, no és precisament aquest model el que ha dominat amb mà de ferro el mercat italià en aquest passat 2022. De fet, el Top vendes a Itàlia ha estat un model de Fiat que gairebé passa desapercebut al nostre país: el Panda.
El Fiat Panda arrasa a Itàlia
Si bé és cert que el 500 pot presumir d'haver acabat com el tercer model més venut a Itàlia amb més de 33.000 matriculacions el 2022, no deixen de ser xifres que l'allunyen, i molt, del seu germà de catàleg. I és que el Panda ha aconseguit ni més ni menys que 105.384 vendes, una xifra que multiplica per cinc la que ha aconseguit de fet el model més venut al nostre país en el passat el 2022, el Hyundai Tucson, fent evident l'enorme pes que té aquest Fiat dins del mercat italià.
No el té precisament a Espanya; de fet, aquest model s'ha quedat fora del Top 100, evidenciant que, per molt que tingui un preu molt semblant al Dacia Sandero, la immensa majoria dels que busquen un low-cost a Espanya no ho tenen en compte com si que tenen en compte el model de la marca romanesa.
És més, tal com podem veure en quecochemecompro.com, ni el fet que aquest panda sigui un model més barat que el sortirà ni que arribi també de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT han estat prou motius perquè aquest Fiat aconsegueixi incomodar encara que sigui una mica l'èxit del model de la marca associada al grup Renault.
Per molt que per preu sigui la millor alternativa al model de Dacia, és evident que aquest panda, almenys a Espanya, té la batalla més que perduda. Això sí, a Itàlia, domina de forma aclaparadora.