Per molt que faltin encara uns dies perquè acabi aquest 2023, és més que probable, per no dir és que pràcticament segur, que el Dacia Sandero acabi aquest curs sent ni més ni menys que el cotxe més venut al nostre país. Una dada que, d'una banda, parla molt bé d'aquest model romanès i, per un altre, de les dificultats econòmiques i dels baixos pressuposats que tenen la gran majoria d'espanyols a l'hora d'anar a buscar un cotxe nou.
I és que no és que sigui precisament cap secret que el principal motiu de l'èxit d'aquest model i d'altres que són entre els més venuts a Espanya com és el cas del MG ZS és el seu baix preu.
Així, per molt que en Dacia sàpiguen molt bé que les versions d'accés del Sandero no són precisament les més venudes, saben també que són molts els que prefereixen aconseguir una versió ben equipada d'un Sandero Stepway (la carrosseria més venuda) per un preu molt més baix que el d'altres models.
Això sí, per als que busquen un model senzill quant a equipament i materials i sense grans luxes quant a tecnologia, el Sandero més senzill té una versió amb etiqueta ECO que té un preu que es queda per sota dels 14.000 euros, un dels models que pot presumir de tenir una de les millors relacions qualitat/preu ara a Espanya.
L'oferta del Dacia Sandero amb etiqueta ECO
La versió més senzilla en aquest cas és la que arriba amb l'acabat Essential, un acabat que no enganya amb el seu nom i que arriba amb el just, especialment referent a tecnologia ja que no compta de fet ni amb pantalla al seu tablier. Tampoc compte amb climatització (sí amb aire condicionat), encara que compta evidentment amb assistents de seguretat, per la qual cosa l'essencial en aquest cas és la tecnologia, no la seguretat.
Aquest acabat es pot configurar, això sí, juntament amb motor de 100 cavalls de potència que pot utilitzar tant gasolina com GLP com combustibles, el que l'ajuda a ser un dels models amb l'etiqueta ECO més barats del mercat. I és que, tal com podem veure al configurador de la marca, aquesta configuració sense cap equipament extra i amb el color negre de sèrie té un preu de partida de menys de 14.000 euros.
Evidentment és millor anar a buscar un nivell d'acabat superior per comptar , entre altres coses, climatització automàtica, regulació d'alçada del seient, sensors d'aparcament amb càmera i pantalla multimèdia al tablier, però el Sandero més senzill de tots és un d'aquests models que, per als que busquin el just en un model nou, és més que interessant.