Si bé és cert que la immensa majoria de conductors al nostre país tenen com a únic motiu de la seva relació amb la Direcció General de Trànsit la sancions, el cert és que aquest organisme duu a terme un treball molt més important, que no és cap altre que el de garantir una constant millora en la seguretat de les nostres carreteres i els nostres nuclis urbans és el que es refereix a la circulació de vehicles de tota mena.
En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, la DGT ha anat evolucionant referent a les mesures que posa a sobre de la taula per intentar reduir la sinistralitat i els accidents a les nostres carreteres. La intenció no és cap altra que la d'evitar el màxim nombre d'accidents possibles, per això per exemple s'estan plantejant una nova iniciativa que va relacionada amb un dels principals problemes i que més accidents causen a les carreteres espanyoles: el cansament.
Si bé és cert que la immensa majoria dels cotxes actuals compten amb sistemes d'ajuda a la conducció com és el cas del detector de fatiga, que avisar el conductor que el millor seria descansar una mica abans de continuar conduint, també ho és que molts conductors fan cas omís a aquest tipus de consells, per això la DGT està intentant moure fitxa en aquest sentit.
Els test de cansament que vol implantar la DGT
Entre altres coses perquè, segons aquest organisme, entre el 25 i el 30 % dels accidents que es produeixen al nostre país són accidents produïts pel cansament dels conductors.
No estar descansat i estar precisament molt cansat provoca que els reflexos no siguin els mateixos i que en molts casos, en certes situacions on es necessita una resposta ràpida, aquesta no sigui tan ràpid com ho seria si estiguéssim descansats. Així, la DGT té a la seva agenda que s'implementi un test sanguini que podria determinar si el conductor està bastant descansat per conduir de manera segura.
Com no podia ser de cap altra forma de com passa amb tantes altres mesures de la DGT, si el resultat d'aquest test no és positiu, és a dir, es detecta que el conductor té un nivell de cansament superior a què estableix la DGT com recomanat, les multes podrien arribar a ser de fins a 500 €, entre altres coses perquè no tan sols es posa en risc la vida del mateix conductor sinó de la de la resta de conductors de la via.