Per molt que hagi estat i continuï sent una marca que en moltes ocasions ha estat envoltada de molta polèmica, el cert és que és innegable que Tesla és un fabricant que ha aconseguit revolucionar la indústria de l'automòbil.

I ho ha fet a través dels seus models elèctrics, en concret i sobretot a través dels seus Model 3, el model que va ajudar que la marca creixés enormement, i el Model Y, el model que està ajudant els d'Elon Musk a consolidar-se a nivell mundial.

Per molt que en un inici els preus dels seus models fossin molt alts i per tant, el perfil d'un client de Tesla era un perfil de client amb una capacitat econòmica molt alta, cada vegada els preus dels seus models són més baixos, sent ara opcions que fins i tot competeixen amb models de marques generalistes.

Com no podia ser de cap altra manera, l'èxit del seu pla i dels seus models està provocant que Tesla continuï tenint al cap nova fórmules per continuar transformant la indústria, i una d'elles passa per les assegurances de cotxes.

Tesla té assegurances pròpies per als seus cotxes

No és que sigui precisament cap secret, i els que tenen un Tesla ho saben molt bé, que assegurar un Tesla no és tan senzill com assegurar qualsevol altre cotxe. Són algunes les companyies que, o bé es neguen a assegurar aquest tipus de cotxes, sobretot perquè el cost de reparacions d'un Tesla és molt més elevat que el d'un altre model, o bé proposen tarifes molt altes als seus clients.

 

És per això que la pròpia marca va llançar fa ja uns anys, el 2019, el seu propi programa d'assegurances en alguns estats dels Estats Units amb la promesa de ser segurs que, a la llarga, acabarien implicant un estalvi significatiu per als seus clients. En aquest sentit, dades recopilades per ValuePenguin apunta que, per exemple en l'estat de Texas, una assegurança de Tesla pot arribar a ser fins i tot gairebé un 50 per cent més barat.

El factor diferencial de Tesla en aquest cas és que, utilitzant el seu programari propi per fer el seguiment del comportament de seguretat dels conductors, la marca els assigna una puntuació de seguretat i així pot oferir tarifes més baixes als conductors considerats menys arriscats.

Una manera innovadora de dissenyar programes d'assegurances de cotxe que, sens dubte, no tan sols afavoreix els conductors dels seus cotxes, sinó que és probable que en un futur altres empreses asseguradores comencin a tenir en compte.