No és que sigui precisament cap secret que Tesla es troba en un dels pitjors moments a nivell comercial en els últims anys, especialment a Europa, on el fet que en alguns mercats claus com és el d'Alemanya el govern hagi decidit retirar els ajuts a la venda de cotxes elèctrics ha propiciat que les matriculacions d'aquest tipus de vehicles hagin caigut en picat.

És més, després de conèixer-se les dades de vendes dels tres primers mesos d'aquest 2024, el fet que les vendes de la marca americana s'hagin reduït en un 55 % no fa una altra cosa que evidenciar en mal moment pel qual estan passant en el fabricant, un mal moment que ha derivat en retallades de personal i en la presumpta cancel·lació del qual anava a ser el seu model elèctric més barat, el Model 2.

En aquest sentit, si bé és cert que el màxim responsable de la marca, Elon Musk, va desmentir a les xarxes socials la informació que apuntava en la cancel·lació del projecte del mòbil dos, el cert és que sembla que enterressin tant comandament una sèrie de decisions que seran importants de cara al futur.

Tesla apostarà pels EV barats

El que sí que se sap és que, almenys en les pistes que s'han donat arran de la publicació de l'informe d'aquest primer trimestre de 2024, és que la marca americana continua tenint al cap llançar al mercat un model que se situa, per prestacions i per preu, per sota de que aquella hora el seu model d'accés a la gamma: el Model 3.

 

No se sap evidentment el preu que tindrà aquest model, i no són pocs els que asseguren que és molt probable que no es quedi per sota dels 25.000 € que era la idea que tenia a la marca amb el Model 2, però ja hi ha qui apunta que el fabricant sí que podria posar al mercat un model més barat que el Model 3 i que se situés entorn dels 30.000 €.

Al cap i a la fi, com bé saben en Tesla, per molt que l'electrificació a Europa no estigui seguint el ritme que en altres mercats, sobre tot el de la Xina, cada vegada són més els conductors que estan apostant per donar el canvi i deixar de banda els motors de combustió, per la qual cosa tenir el mercat model elèctric a un preu més raonable que el del Model 3 li asseguraria tenir més presència.