Com bé saben tots aquells que tenen al cap de fer-se amb un elèctric, la marca de referència des de feia molt temps en aquest segment és Tesla, el fabricant que pot presumir de tenir també la quota de mercat més important entre els elèctrics a nivell mundial.

Una marca que, de fet, gràcies a anar a poc a poc rebaixant el preu d'alguns dels seus models, està aconseguint que cada vegada sigui més els que estiguin disposats a fer el pas definitiu i deixar enrere els motors de combustió per passar-se als motors 100 × 100 d'elèctrics, una cosa que no deixarà de ser obligatòria dins dels gaires anys a les carreteres europees.

És per això que, tenint en compte que els elèctrics són el futur per molt que a molts els pesi, cada vegada són més els fabricants que estan arribant a les carreteres europees provinents d'Àsia amb interessants propostes en aquest sentit.

 

I una d'elles és un model que no fa cap altra cosa que recuperar la carrosseria dels monovolums, una carrosseria que va arrasar a les carreteres europees als anys 90 però que els últims anys s'ha vist més que arraconada per l'auge dels SUV.

El monovolum elèctric arriba a Europa

Cap tenir en compte que la immensa majoria de marques que estan apostant pels elèctrics ni han tingut inicialment fer-ho de la mà d'un monovolum, entre altres coses perquè, tenint en compte que aquests models molt pesats en qui l'aerodinàmica l'acompanya, comptar amb autonomia i a potent implica que el seu preu final sigui massa alt.

Un bon exemple d'això és el Maxus MIFA 9, un monovolum de la marca que pertany al gegant asiàtic Saic Motors que té un preu de partida a Europa que freguen els 70.000 €, per la qual cosa evidentment, com ja saben a la pròpia marca, no és que vagi a tenir tampoc una quota de mercat enorme.

 

Un model que arriba amb un motor de més de 240 cavalls de potència i una bateria de 90 kW hora que li permet tenir més de 400 km d'autonomia, una xifra que el situa més o menys a la mitjana actual dels elèctrics generalistes.

El problema en el seu cas és que, si bé és cert que arriba molt ben dotat de sèrie i evidentment amb molta habitabilitat i molta capacitat de càrrega sent com és un familiar, el fet que tingui un preu tan elevat i tinc unes prestacions que tampoc no és que siguin una meravella provocarà que les seves vendes siguin, almenys amb aquest preu, molt baixes.