Si bé és cert que va ser fa ja uns anys quan en Tesla van assegurar que la seva idea no era cap altra que convertir-se a la marca que apropar als cotxes elèctrics a les grans masses, també ho és que, almenys en el dia d'avui, per molt que els preus dels seus models vagin baixant a poc a poc, continuen sent una marca que es fa molt més amb les prèmium que amb les generalistes.

És més, no és que sigui precisament cap secret que bona part de les marques prèmium han donat un fort accelerament en els últims anys amb els seus models 100 × 100 d'elèctrics per a, entre altres coses, intentar robar-li part del mercat als d'Elon Musk.

 

Un dels punts forts de Tesla és la imatge que té com a marca, una cosa que passa també en altres indústries com és el cas de la telefonia mòbil o la informàtica amb el cas d'Apple. És per això que, encara que en alguns casos algunes opcions de marques prèmium com BMW, Mercedes o Audi siguin millors per prestacions, continuen sent molt més que al pati és l'un esglaó per davant quant a estatus de marca.

El Tesla Model 3, una opció més assenyada que el BMW i4

En el cas del Tesla Model 3, el model d'accés a la gamma de la marca americana, una els seus rivals directes és precisament el BMW i4, un els models també més interessants dins de la gamma de la marca alemanya.

Són molts, especialment aquells que estan disposats a gastar-se una bona quantitat de diners, els que tenen aquestes dues opcions a l'hora de fer-se amb un elèctric amb l'últim en tecnologia, un disseny molt atractiu i unes prestacions i autonomia ja molt per sobre de la mitjana. Precisament les autonomies són alguns dels punts forts d'aquests dos models, sent de gairebé 500 quilòmetres en el cas de la versió més senzilla del Model 3 i de també gairebé 500 km en el cas de la versió més bàsica del i4.

 

Però el principal problema per a BMW és que, precisament amb la voluntat de situar a pujar quatre un esglaó per sobre del Model 3 quant a estatus del model al mercat, ha fixat un preu de més de 57.000 €, una quantitat que impedeix a aquest model acollir-se al Pla MOVES del govern, el pla que busca incentivar la venda de models elèctrics i híbrids endollables. Un pla que sí que pot acollir-se el tesla, que té un preu de partida de 46.200 € que, sumant els ajuts del govern, acaba quedant-se per sota dels 40.000 €.

Per això, encara que potser el BMW tingui un disseny molt més atractiu i tingui aquest aire potser més esportiu que el Model 3, el Tesla és l'opció més racional quant a relació qualitat preu d'aquests dos models.