En Tesla saben molt bé que tot el que sigui imatge de marca és alguna cosa que, en el seu cas més que en d'altres, importa. I molt. I és que no és cap secret que el fabricant americà, com passa amb altres marques en altres segments com és el d'Apple en matèria de smartphone i ordinadors, té en aquesta imatge (real) de marca prèmium un dels seus millors aliats.
És per això que no és que els hagi fet molta gràcia a Tesla veure com des de l'organisme encarregat d'emetre alertes a la Unió Europea sobre possibles problemes que pot tenir un model en concret.
En aquest cas ha estat l'alerta que ha derivat en una crida a revisió dels Tesla Model 3 i Model S fabricats entre 2014 i 2021 la que ha arribat des de França i ja s'ha estès a altres països.
En aquest sentit, al portal d'alertes de la Unió Europea s'apunta que "Cada alerta conté informació sobre el tipus de producte detectat com aperillós, una descripció del risc i les mesures adoptades per l'operador econòmic o ordenades per l'autoritat".
D'altra banda, es pot destacar que, malgrat que cada país pot adoptar les seves pròpies mesures, cada alerta llançada per un país d'obligat seguiment per la resta de països membres sempre que el producte en qüestió s'hagi venut o es continuï venent al seu territori.
La crida a revisió dels Tesla Model 3 i Model S a Europa
En aquest cas, el problema no és un problema menor, entre altres coses perquè podria acabar en un accident fatal. I és que en l'alerta s'assegura que un problema derivat de les vibracions podria acabar perjudicant el sistema del tancament del capó i que aquest s'obrís. Evidentment, si això passés en una autopista o en una autovia a altes velocitats les conseqüències podria ser fatals.
"A altes velocitats, l'entrada d'aire entre el capó i la graella del radiador provoca vibracions al capó. Això pot provocar fractures per tensió al llarg del forrellat del capó i la seva separació del mateix, fent que el capó s'obri. Això obstrueix la visió del conductor, augmentant el risc d'accident", apunten des del servei d'alertes de la Unió Europea.
Evidentment en Tesla ja han apuntat que posaran tot de la seva part per revisar els models. Això sí, ja han facilitat un portal web en el qual els seus conductors, ingressant el número de bastidor dels seus models, poden entrar en ell i comprovar si els seus Tesla deuen o no passar la revisió pertinent en aquest cas.
No és que siguin pocs els Model 3 i Model S fabricats entre 2014 i 2021 venuts a Europa, pel que és evident que seran molts els que hauran de passar la revisió pertinent i, així, assegurar-se que el problema no afecta els seus models.