Per molt que Tesla pugui presumir de continuar sent la marca de cotxes elèctrics amb més nombre de vendes a nivell mundial, en el fabricant americà són molt conscients que molts fabricants estan llançant models al mercat que realment posen contra les cordes als seus models més venuts, entre ells el Model 3 i el Model Y.

I és que, a diferència del que passava fa ja molts anys quan els únics protagonistes en la indústria eren els motors de combustió, ja fossin de gasolina o dièsel, avui dia l'evolució amb els motors elèctrics és tan ràpida i tan constant que és molt normal que amb cada llançament alguns models elèctrics que amb prou feines porten uns anys al mercat es quedin completament desfasats quant a prestacions.

 

Un bon exemple d'això és el nou Peugeot 5008, un SUV de set places que s'ha presentat de la mà de la seva nova generació, la tercera, en la seva versió 100 × 100 elèctrica, una versió 100 × 100 elèctrica que podrà arribar a comptar amb ni més ni menys que fins a 660 quilòmetres d'autonomia, xifra que es queda molt per sobre dels 533 km d'autonomia màxima que té el Model Y en la seva versió Gran Autonomia.

El Peugeot e-5008 evidencia el salt endavant de les generalistes

En el cas del model francès, totes les versions, independentment del nombre de motors que tinguin i independentment de la potència total que ofereixin, arribaran amb una bateria de 98 kW hora, una bateria que permetrà tenir al model amb un motor menys potent fins a 660 km d'autonomia en una sola càrrega, i uns 500 km d'autonomia en les versions més potents, xifres que realment evidencien el salt davant que han donat en Peugeot el que es refereix a la tecnologia dels seus cotxes 100 × 100 d'elèctrics.

I és que aquestes xifres d'autonomia i ja no es queden precisament gaire lluny de la que tenen alguns models de combustió que formen part del segment dels compactes o dels utilitaris.

 

Si bé és cert que cal continuar tenint en compte que aquestes xifres varien de forma evident depenent del tipus de conducció que es dugui a terme, sent menor si optem per conduir a altes velocitats a l'autovia i autopista però sent també superior si ens movem tan sols per ciutat, en Tesla són molt conscients que aquest constant desenvolupament de les tecnologies dels elèctrics provoca que alguns models deixin en evidència a altres.