Com a bona marca prèmium que és, Mercedes sap molt bé que juga una altra lliga respecte a les marques generalistes i, sobretot, a les marques low-cost. Tenint en compte que els models de la marca alemanya no és que siguin precisament barats, totes i cada una de les vendes de Mercedes acaba provocant que el marge de beneficis del fabricant alemany sigui més gran que el d'altres marques.

I això és el que, al seu torn, permet que els de l'estrella puguin continuar tenint al seu catàleg models amb carrosseries que el marques generalistes serien pràcticament impensables, entre altres coses perquè no és que comptin amb una quota de mercat precisament molt nombrosa.

 

El millor exemple d'això són carrosseries com les berlines, un tipus de cotxe que ha passat de ser una de les autèntiques referències al mercat europeu a veure com els SUV han guanyat gairebé tot el terreny.

Tan sols fa falta fer un cop d'ull al catàleg de Mercedes per adonar-se que la marca alemanya no és que no tan sols hagi optat per no abandonar aquest tipus de cotxes, sinó que continua tenint en ells opcions molt interessants, especialment per a aquells conductors que no volen saber res dels SUV.

El Mercedes CLA, un model molt atractiu per als que no volen un SUV

Un dels models que més crida l'atenció per la seva excel·lent relació entre la qualitat i el preu és el Mercedes CLA, la variant tipus berlina del Classe A que, si bé és cert que comparteix la immensa majoria de la seva tecnologia i de la seva gamma mecànica amb el compacte, pot presumir de tenir una imatge potser més esportiva gràcies a la seva carrosseria.

 

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió d'accés d'aquest model, que compta amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència i un equipament de sèrie més que notable sent com és un model prèmium, té un preu de partida de poc més de 34.000 €, és a dir, un preu que el deixa al mateix nivell que alguns dels SUV de mida compacta més venuts a les nostres carreteres.

Per molt que la marca alemanya sàpiga molt bé que aquest model no arribarà en cap cas a les xifres de vendes de models com el GLA i, sobretot, el GLC, un dels més venuts a Europa, opcions com aquestes no fan una altra cosa que evidenciar que la marca alemanya té molt clar que no es deixaran arrossegar tant com altres marques per les modes.