La immensa majoria dels conductors a Espanya que buscar un cotxe prèmium solen tenir a tres marques com les seves principals referències: BMW, Audi i Mercedes. En aquest cas, no és que sigui cap secret que fa molts anys que aquests tres fabricants alemanys dominen el segment dels cotxes prèmium a les carreteres europees, independentment del segment i del rang de preus.
Això sí, en els últims anys han aparegut diverses opcions interessants al mercat, opcions que segurament molts conductors ni contemplen en alguns casos ni coneixen però que, quant a relació qualitat preu, acaben sent compres molt més raonables i molt més interessants.
Un bon exemple d'això és el Lexus NX, un model que competeix contra grans noms com és el cas del BMW X3, el Mercedes GLC o l'Audi Q5, però que en aquest cas compta amb un argument molt al seu favor que ens situen diversos esglaons en aquest sentit respecte als alemanys: el seu motor híbrid auto recarregable.
El Lexus NX és una opció interessant com a alternativa a les alemanyes
És cert que els tres models alemanys compten de sèrie amb l'etiqueta ECO, però ho fan a través de motors micro híbrids i no híbrids auto recarregables com és el cas del model japonès, una de les mecàniques que, com bé saben els que tenen un Lexus o els que tenen un Toyota, passa per ser de les més fiables i eficients actualment al mercat.
En aquest cas arriba amb una potència de 242 cavalls que li permet, a través d'aquest motor tan eficient, acabar tenint un consum que es queda per sota dels 6 l, una xifra realment interessant per a un model del seu pes i de la seva categoria.
Excel·lentment dotat referent a qualitat de materials i a tecnologia, aquest model no té res a envejar referent al luxe respecte als models alemanys, per la qual cosa tenint en compte que arriba amb un avantatge significatiu en l'apartat mecànic i amb un preu de partida que es queda just per sobre dels 50.000 € i per tant per sota de les prèmium alemanyes, és més que lògic que molts ho vegin com una compra molt més raonable i encertada més allà que sigui un model que no encaixa en la majoria de pressupostos al nostre país.