Ara que ja s'han donat a conèixer amb detall les xifres de vendes de les diferents marques a Europa i, sobretot, el detall d'aquestes quant a segments i models, arriben notícies des de Volkswagen que provocaran certa tristesa en alguns.

I és que aquest passat 2021 no ha fet cap altra cosa que confirmar el que era ja un secret a veus: els SUV han arribat no tan sols per quedar-se, sinó per arrasar al mercat i provocar molts canvis en aquest.

El fet que ni més ni menys que el 40 per cent de les vendes de Volkswagen corresponguin al segment dels SUV no és un indicatiu més que evident que aquest tipus de carrosseries són les que marcaran el futur.

En el cas de la marca alemanya, fa ja un temps un dels màxims responsables de la marca va assegurar que hi havia cinc models que, per a la marca, anaven a ser intocables: Golf, Tiguan, Tayron, T-Roc i Passat. Unes intencions que el temps ha demostrat que no s'han complert. I és que, com bé saben els seguidors de Volkswagen, el Passat és un model que ja forma part del passat, no del present de la marca.

El Volkswagen Polo està en perill

Una llista en la qual no es va incloure el Polo, un model que està en el punt de mira. Si bé és cert que l'utilitari alemany continua sent una de les referències en el seu segment, també ho és que en Volkswagen tenen molt clar que el segment B està canviant, amb els SUV com a models ara de referència.

De fet, molt pocs s'han estranyat en veure que la marca, que ja tenia en aquest segment a models com el T-Cros i el T-Roc, hagi optat fa poc per ampliar-lo amb el Taigo, un SUV compacte amb un disseny cupè que, per a molts, apunta a ser un supervendes.

Així, malgrat que a la marca ja tenen llesta l'actualització de meitat de cicle del seu icònic Polo, no són pocs els que avisen que, com pasa  amb el T-Cros, és molt probable que no arribi una nova generació del Polo.

Primer, perquè en Volkswagen consideren que el Taigo i el T-Roc acaben sent els models de referència de la marca en el segment B en aquests propers anys i, segon, perquè els germànics ja treballen en l'arribada del ID.1, l'utilitari cent per cent elèctric.