Com bé saben aquells que tenen a Volkswagen com una de les seves marques de referència, el fabricant alemany acaba d'actualitzar el seu Tiguan, un dels models que més alegries els ha donat a les carreteres europees en els últims anys. Aquesta nova generació del SUV de mida compacta arriba amb un nou llenguatge de disseny, noves mecàniques i noves tecnologies, fent d'ell una de les millors opcions per a aquells que, això sí, no tinguin un pressupost precisament ajustat.
I és que la versió més senzilla d'aquest model frega els 40.000 €, per això no són gaires els que estiguin buscant una alternativa més barata sent conscients que, evidentment, baixant un esglaó, han de renunciar a l'habitabilitat i a capacitat de càrrega.
Però és allà on apareix una de les millors opcions del segment inferior al Tiguan, el segment dels B-SUV: el Taigo. Si bé és cert que el Volkswagen ja tenia en els T-Roc i T-Cross dos models molt d'èxit a Europa, la marca alemanya va decidir apostar per llançar un model molt similar quant a mida però amb un disseny clarament més esportiu, un Taigo que passa per ser un SUV cupè molt interessant en molts sentits.
El Volkswagen Taigo, un 'pla b' al Tiguan
Evidentment el Taigo no es pot comparar al Tiguan quant a mida, entre d'altres el primer es queda per sota dels 4,3 m i el segon supera els 4,5 m, la qual cosa provoca que el talgo tingui, per exemple, menys capacitat de càrrega al seu maleter, encara que amb 440 l és un model més que apte per a un ús fins i tot familiar.
On realment arriba la diferència entre aquests dos models en el preu, on el Taigo més senzill de tots es queda per sota dels 28.000 €, és a dir, és més de 10.000 € més barat que el Tiguan més senzill de tots. La diferència de preu que s'explica també perquè el SUV urbà porta amb un motor de gasolina de 95 cavalls de potència associat a una transmissió manual, mentre que el Tiguan arriba amb un motor micro híbrid de gasolina de 130 cavalls o social o una transmissió automàtica.
Així, no són pocs els que veuen en el Taigo un bon 'pla b' a un Tiguan que, malgrat que és millor en moltes coses, costa 10.000 € més, una quantitat que molts no estan disposats a pagar, i menys per un model que compta amb un disseny també per a molts menys atractiu que el del Taigo.