Com bé saben en totes i cada una de les marques potents a Europa, el cotxe elèctric no és una moda, sinó que ha arribat per quedar-se. Almenys aquests són els plans que et veuen des de la Unió Europea, l'organisme que més està afavorint la implantació d'aquest tipus de models i que, de fet, ja ha marcat un pla pel qual a partir de 2035 no es podran vendre cotxes nous a Europa que no siguin 100 × 100 d'elèctrics.

Si bé és cert que això no significa que a partir de 2035 no poden continuar circulant models de combustió o dels híbrids, que tan sols es puguin vendre models nous amb aquest tipus de mecànica provocarà que, tot just uns anys després, la immensa majoria del parc europeu siguin models elèctrics.

No és casualitat llavors que la immensa majoria de fabricants estan començant a apostar per aquest tipus de models de forma més que evident. Encara que cada una d'elles té el seu particular pla estratègic traçat en aquest sentit, al final totes a veure que acabaran|eliminaran amb un catàleg de productes perquè els motors elèctrics seran els principals protagonistes.

Però, com bé saben també en els fabricants, més enllà de vendre cotxes nous, tot el que es refereix al manteniment també suposarà un canvi, entre altres coses perquè no té a veure res el manteniment i la reparació és d'un cotxe de combustió un cotxe híbrid respecte al qual té un cotxe elèctric.

Des d'Anglaterra avisen que el 50 % dels tallers tancaràn en els propers anys

Ha estat precisament a Anglaterra, on, tret que canviïn els plans, serà cinc anys abans, és a dir, a partir de 2030, quan ja no es puguin vendre cotxes nous que no siguin elèctrics, on han alertat d'un problema que suposarà més d'un mal de cap per als conductors britànics.

I és que no és que sigui precisament cap secret que el manteniment d'un cotxe elèctric és molt menor respecte al d'un cotxe de combustió però que, al seu torn, quan un elèctric necessita una reparació, aquesta sol ser molt més costosa que en el d'un motor de combustió.

Així, diversos experts britànics asseguren que molts dels tallers que actualment operen a Anglaterra no estan preparats per assumir les operacions d'un cotxe elèctric, entre altres coses els seus empleats necessiten cursos de formació i perquè, a més, les marques no estan sent precisament gaire transparents a l'hora d'oferir ajuda en aquest sentit.

Per això no són pocs els que assegurin que, especialment aquells tallers amb pocs recursos, vagin acabar tancant dins de tot just uns anys. Fins i tot ja hi ha qui assegura que el 50 % d'ells podria tenir problemes per continuar treballant.