Suzuki és un d'aquests fabricants que, per molt que porti dècades més que assentat a les carreteres espanyoles, no han aconseguit mai tenir una bona xifra de vendes global com marca, entre altres coses perquè, si bé és cert que té alguns models icònics al nostre mercat, cap d'ells no ha acabat sent un top vendes.

Un bon exemple d'això és el Vitara, un petit SUV que va arribar al nostre mercat a finals dels 80 i que es va convertir en una referència entre tots aquells que, especialment en les primeres generacions d'aquest model, buscaven un 4x4 de dimensions molt compactes i d'una relació qualitat preu molt atractiva.

 

Tanmateix, com ha passat amb tants altres models d'aquest estil, en els últims anys la marca ha anat poc a poc canviant la concepció en la filosofia d'aquest cotxe, convertint-lo ara en un SUV que, si bé és cert que continua comptant amb opcions tot terreny, pot presumir de ser una opció ara molt més urbanita que no tan offroad com ho eren les generacions anteriors.

Suzuki actualitza el seu Vitara

És més, es pot tenir en compte que la generació actual d'aquest model es va posar a la venda fa ja gairebé 10 anys a Espanya, per la qual cosa evidentment, tenint en compte els cicles de vida comercial dels cotxes en la indústria d'automòbil, a Suzuki ja haurien de tenir tot apunto per a la presentació d'una nova generació.

Tanmateix els plans de la marca japonesa són d'altres, i bona prova d'això és que, lluny de treballar en una nova generació, a Suzuki han decidit tornar a actualitzar per segona vegada aquest Vitara per allargar així la seva vida comercial sense que això impliqui el cost de treballar en una nova generació, entre altres coses perquè els plans de la marca japonesa passen per anar augmentant cada vegada més les seves opcions elèctriques i allargar la vida comercial dels actuals models de combustió.

 

Els canvis en aquest sentit respecte a la versió anterior del Vitara no són enormes, però sí que impliquen una posada al dia a nivell de tecnologia així com noves opcions mecàniques en les que, això sí, les versions 4x4 continuen sent segurament les més interessants, entre altres coses perquè no hi ha gaires models del seu segment que pugui presumir de ser opcions interessants per allunyar-se de l'asfalt sense problema.

Tret que canviïn els plans del fabricant del Japó, tot apunta que aquesta nova actualització del Vitara arribarà el nostre país just després del pròxim estiu, una cosa que passarà també en la immensa majoria de mercats europeus.