Suzuki no és precisament una marca que acabi d'aterrar al nostre país ni tampoc una marca jove a nivell mundial. És per això que molts s'han quedat més que sorpresos en veure que els japonesos han afegit un nou model al seu catàleg sense fer tot just promoció de la novetat.

El més habitual, i més tenint en compte el competit que és el mercat actualment, és que les marques, abans de llançar un nou model, una actualització de meitat de cicle o una nova edició especial d'un model, ho publicitin a les seves xarxes socials ja sigui amb teasers o fotos editades perquè no es vegi del tot el model.

No ha estat el cas de Suzuki, que acaba d'incorporar un model al seu catàleg sense previ avís. I ull perquè no és precisament un model menor ni un model que la marca sàpiga que no tindrà impacte al nostre mercat, més aviat el contrari.

Suzuki llança un nou Vitara híbrid per sorpresa

I és que no és cap altre que el nou Suzuki Vitara Strong Hybrid, un SUV compacte que es posiciona així com un dels principals rivals del nou Toyota Yaris Cross, del Renault Captur E-TECH o del Hyundai Kona HEV. Saben a la marca japonesa que els SUV compactes gana cada vegada més pes a Espanya i que, a més, en aquest segment, els models amb etiqueta ECO de la DGT són cada vegada més preuats.

Per això, encara que sigui per sorpresa, molts veuen ara aquest Vitara Strong Hybrid com un model molt a tenir en compte. Arriba amb un motor atmosfèric de quatre cilindres i 1,5 litres de gasolina que lliura 102 cavalls. Una unitat mecànica unida a una petita unitat elèctrica de 33 CV. Així, la potència total és de 115 cavalls, una potència similar a la dels seus principals rivals.

La versió d'accés compta amb tracció davantera i una transmissió automàtica AGS de sis relacions amb què aquest model promet un consum d'uns 5,3 litres als cent quilòmetres.

Pel que es refereix als seus acabats, arriben dues opcions. El més senzill de tots compta ja amb climatitzador automàtic, alertes de fatiga i de trànsit creuat, detector d'angle mort, fars LED, control de creuer adaptatiu, vidres enfosquits, sensors d'enllumenat i pluja i lector de senyals de circulació, entre altres coses.

El seu preu arrenca en aquesta versió amb tracció davantera i l'acabat senzill, el GLE, en 27.825 euros amb el descompte de finançament ja inclòs. La versió amb tracció a les quatre rodes costa 2.500 euros més.