Per molt que Suzuki no pugui presumir de tenir una enorme quota de mercat a Europa, sí que pot presumir la marca japonesa d'haver tingut al seu catàleg u dels models més emblemàtics, el Suzuki Jimmy.

Un model que passa per ser un tot terreny de mida molt compacte amb un disseny molt característic i que amb prou feines té rivals directes al mercat. El problema en el seu cas és que fa ja anys que està fora dels catàlegs de la marca japonesa bona part dels mercats mundials, encara que per sort això és una cosa que pot ser que canviï ben aviat.

 

Va anar el mes passat de gener quan la marca japonesa va presentar la nova versió d'aquest model, una versió amb cinc portes i que estava destinada a vendre's a certs països asiàtics, entre ells l'Índia, el país en el qual de fet es fabrica aquest model.

El possible retorn del Suzuki Jimny a Europa

A través de l'associació Maruti-Suzuki, associació per la qual la marca japonesa ven els seus cotxes al mercat de l'Índia, aquest model ja s'ha començat a fabricar i a vendre en un mercat en el que aquest tipus de tot terrenys compactes tenen molt més presència i molta més quota que en altres a nivell mundial.

En teoria aquest model anava a ser venut en alguns mercats de Sud-amèrica i en alguns mercats africans més enllà del mercat de l'Índia, però tenint en compte que ha generat molta expectació també al mercat natal de Suzuki com fa al Japó, la marca decidit posar-lo també a la venda en terres nipones.

 

Com no podia ser d'una altra forma, i per molt que sigui un model fabricat a l'Índia i que per tant hauria de passar algunes revisions per poder vendre's en altres mercats, no són pocs els que, davant d'aquest moviment de Sòfocles vendre el Jimny que fabrica a l'Índia al seu mercat natal, apunten la possibilitat de què la marca japonesa hi haurà també la venda d'aquest model a mercats com l'europeu.

Això sí, el més probable és que, en el cas que el Jimny torni a estar disponible a les carreteres del vell continent, ho faci amb una mecànica diferent, probablement una mecànica electrificada tenint en compte que els clavis de la marca japonesa passar per augmentar el nombre de cotxes elèctrics a la venda a Europa.