Fins fa tot just uns anys eren molt poques les marques europees que estaven pendents del que succeïa al mercat de la Xina. Entre altres coses perquè, a diferència del que passa avui dia, eren molt poques les marques xineses que decidien fer el salt a Europa, així que el que passava al mercat xinès no tenia a veure res amb el que passava en mercats com l'americà o europeu.
Embargament, d'un temps fa aquí han estat ja moltes les marques del mercat xinès els que han decidit en el salt Europa, per això ara les novetats que porten per exemple en salons com el del Xangai tenen també importància a Europa.
I una de les principals novetats que s'ha presentat en aquest saló, un dels més importants el mercat asiàtic, passa per ser un model que, en el cas que acabi sortint del mercat xinès, li robaria moltíssimes vendes a un dels models més consolidats de les carreteres europees: el Dacia Duster.
El Jetour Traveller, un SUV offroad low cost que, de moment, es queda a la Xina
No és cap altre que el Jetour Traveller, la nova proposta de la marca associat el gegant asiàtic Chery que, tal com podem veure en les imatges, pot presumir de tenir un disseny molt atractiu i a ser un d'aquests models perfectes per a un públic jove i aventurer, un dels target que més està creixent al mercat petit.
Com no podia ser de cap altra manera sent un model pensat per viure experiències interessants lluny de les mancat tota la seva gamma, composta en aquest cas per dues opcions de gasolina i una opció híbrida endollable, compte amb tracció a les quatre rodes. El preu del mercat xinès ronden els 20.000 €, el que convertiria aquest model, en el cas que fes el salt a Europa, en un dels principals rivals del Dacia Duster, tant en la seva versió actual com la nova versió que s'estrenarà el proper any.
Per sort per a la marca romanesa, en els pagaments del fabricant xinès no entren precisament fer el salt a Europa, almenys amb aquest model. A més, en el cas de què canviaran d'idea i sí que decidissin entrar al mercat europeu, evidentment aquest model s'hauria d'emmotllar a certes normatives diferents de les del seu mercat natal, pel que el seu preu acabaria sent més alt.
En qualsevol cas, tant en Dacia com en la resta de fabricants europeus sap molt bé que han d'estar molt atents a qualsevol novetat que arribi des de la Xina, entre altres coses perquè podria arribar a Europa en qualsevol moment i amb preus molt atractius.