Volkswagen no s'ha convertit en una de les marques més venudes a Espanya i a Europa en les últimes dècades precisament per casualitat, sinó més aviat perquè els alemanys sempre s'han caracteritzat per saber llegir molt bé què és el que necessiten a cada mercat perquè les seves vendes augmentin de forma notable i de forma constant.

Un bon exemple d'això és la gestió que n'estan fent els últims anys amb els SUV, la carrosseria de moda al vell continent, i en concret el segment dels SUV de mida urbana, un dels que més s'ha encoratjat quant a vendes a Europa i que es posiciona ara com el principal cavall de batalla de bona part de les marques a les carreteres europees.

 

Un segment en el qual precisament la marca alemanya ja podia presumir de tenir dos dels models més atractius, el T-Roc, que s'ha convertit de fet en el seu model més venut en Europa en el passat 2022 per davant del golf, i el T-Cross, una opció més senzilla amb unes dimensions més reduïdes i enfocades potser a un públic més jove.

Tanmateix, veient la tendència del mercat, la marca van optar per posar a la venda una tercera opció en aquest segment, una opció que pot presumir de ser segurament la més atractiva en el que es refereix disseny i amb una relació qualitat preu que fins i tot el posiciona per davant del T-Cross: el Taigo.

El Volkswagen Taigo, tot un encert de la marca alemanya

No és altre que el Taigo, un model que pot presumir de ser el primer SUV cupè que posa a la venda la marca alemanya i que, si bé és cert que es va posicionar per sobre de bona part dels seus rivals directes en el que es refereixi preu, no deixa de ser un Volkswagen, per la qual cosa pot presumir de tenir una qualitat més gran en tots els sentits respecte a altres models del seu segment.

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la diferència de preus entre les dues versions d'accés del T-Cross i del Taigo no és menor, sent el seu cupè un model que té un preu de partida que se situa per sobre dels 25.000 €, és a dir, uns 23.000 € més car que el T-Cros.

 

Els dos arriben amb el mateix motor, un TSI de gasolina de 95 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica senzilla però més que correcta. Quant a l'equipament, sent com és un model més modern, el Taigo pot presumir a arribar més complet de sèrie, però és el seu disseny clarament diferenciada la resta el que es converteix en una opció més atractiva, especialment en un segment en el que són pocs els models que poden diferenciar-se respecte a la resta en aquest sentit.