Veient les xifres de vendes que s'estan aconseguint tant a Espanya com a Europa, és més que evident que, com bé saben la immensa majoria de fabricants, els models més venuts al vell continent són models que compten amb una carrosseria tipus súper i, en la majoria dels casos, models que continuen apostant per motoritzacions de combustió.

Si bé és cert que els models 100 × 100 d'elèctrics i els models com tres híbrids són cada vegada més comuns a les carreteres europees, al final, tenint uns preus més baixos i donada la situació actual molts països, continuen sent molts els conductors que opten per retardar la seva transició a la mobilitat elèctrica.

 

Tanmateix, es pot destacar que són diversos els models que representen precisament l'èxit d'alternatives als motors de gasolina o dièsel tradicionals, sent un d'ells un model que, de fet, triomfa a Europa amb una gamma mecànica en la qual tan sols hi ha disponibles opcions híbrides, híbrids endolla parlis i elèctriques.

El Kia Niro, una aposta guanyadora de la marca coreana

No és altre que el Kia Niro, un model la segona generació del qual ha arribat fa poc al mercat i que, com passa amb el Sportage, s'ha renovat per complet i compta ara amb un disseny molt més atractiu, molta més tecnologia de sèrie i un nivell de qualitat més alt que el de la primera generació, evidenciant un important pas endavant quedat la marca asiàtica en els últims temps.

Un model que exemplifica el creixement de les alternatives als motors de gasolina i dièsel tradicionals, entre altres coses perquè pot presumir de ser el tercer model més venut d'aquí a Europa per darrere del Sportage i del Ceed en les seves diferents versions, dos models que basen les seves vendes majoritàriament als motors de combustió encara que en les seves gammes hagin opcions híbrides.

 

Es pot destacar que, per exemple al nostre país, aquest model, ajuntant totes les versions, pot presumir de tenir una quota de mercat més gran actualment quins models com el Renault Clio, el Volkswagen Polo, el Peugeot 308 o el Seat Lleó, entre molts d'altres.

Amb una excel·lent relació qualitat preu en les tres versions, sent evidentment la que arriba amb un motor híbrid auto recarregable la més barata de totes amb un preu de partida que ronden els 28.000 €, cada vegada són més els que veuen en aquest model que representa l'aposta de Kia pels motors híbrids i elèctrics una aposta molt interessant.