En BMW són molt conscients que el futur de la indústria de l'automòbil a nivell mundial passa pels models 100 × 100 d'elèctrics. No és casualitat llavors que, tal com estan fent les altres dues marques prèmium de referència a Europa, Audi i Mercedes, els de Munich estiguin apostant de forma clara i constant per anar ampliant cada vegada més la seva nòmina de models amb aquest tipus de mecànica al seu catàleg.

Això sí, com és lògic, i més tenint en compte que els models elèctrics són, ja siguin de marca prèmium, de marca generalista de marca low-cost, molt més cars que els models amb motors de combustió tradicional, les opcions elèctriques de BMW no és que puguin presumir de ser opcions precisament barates.

Un bon exemple d'això és un model que està cridat a convertir-se en el SUV de moda elèctric entre els més VIP, el BMW iX, un model ja de grans dimensions pensat per a aquells que busquin un elèctric molt ben dotat en tots els sentits però que, això sí, no tinguin el pressupost el seu millor argument de compra.

El BMW iX és molt top, però també és molt car

L'objectiu de BMW amb aquest model no és precisament el de robar-li vendes a marques com Tesla, sinó més aviat el de situar-se fins i tot un esglaó per sobre, per això han optat per fixar un preu tan alt en aquest model.

 

Així, tal com podem veure al configurador de la marca alemanya, la versió més senzilla d'aquest model té un preu que se situa per sobre dels 87.000 €, un preu que el deixa fora de qualsevol tipus d'opció de poder entrar en el programa d'ajuts del govern i que, a més, el situa a un nivell pensat tan sols per als que tenen un pressupost realment molt ampli.

Això sí, evidentment és un model molt bé dotat en tots els sentits, amb un motor elèctric en cada eix, conjuntament, acaben derivant en una potència de més de 300 cavalls amb una tracció les quatre rodes que el converteixen també en una opció perfecta per afrontar terrenys complicats. Quant a l'autonomia, la marca la xifra en uns 426 km, una xifra que el deixa a la zona mitjana del seu segment.

No serà ni de lluny el model més venut de la marca alemanya ni al nostre país ni en la resta de mercats europeus, però sí que és un model que deixa molt clar quins són les intencions de BMW de cara a un futur no molt llunyà.