Per molt que els preus de Mercedes no converteixin precisament a la marca alemanya en una marca gaire popular, les xifres de vendes que està aconseguint els germànics aquest 2022 evidencien que, almenys a Espanya, són la marca prèmium de referència al nostre país.

I és que són ni més ni menys que més de 26.000 les matriculacions que portar acumulats els de l'estrella de plata en aquest curs, una xifra que el situa en la desena posició a Espanya i, sobretot, per davant dels seus dos màxims competidors i dos rivals més directes: Audi i BMW. Un dels grans motius pels quals Mercedes pot presumir de ser la marca més venuda és que, també com passa en el cas d'Audi i BMW, els alemanys compten amb un més que el catàleg de productes a Espanya.

 

El fet que siguin ni més ni menys que vuit els models de Mercedes que hagin aparegut al top 100 de models més venuts a Espanya aquest mes d'agost passat exemplifica perfectament aquesta aposta per la diversificació de productes de la marca al nostre mercat.

El Mercedes Classe A, un model sentenciat, apunta a ser el rei de la marca el 2022

El curiós del cas del fabricant alemany és que tot apunta que el que acaba sent el seu model més venut en aquest 2022 és precisament un model a qui en Mercedes no volen donar continuïtat.

No és cap altre que el Mercedes Classe A, el compacte que pot presumir de ser un dels models d'accés a la gamma alemanya. Si bé és cert que en aquests primers vuit mesos de l'any ha estat el Mercedes GLC el model més venut del fabricant del nostre país, també ho és que el Classe A està retallant distàncies, i veient la tendència dels últims mesos d'aquests dos models no seria precisament estrany que fos el compacte el que acabarà per davant.

 

Expliquen a Mercedes que els seus plans de cara al futur passen per precisament desfer-se dels seus models actuals d'accés, sobretot dels compactes, models que, per molt que n'aconsegueixin una d'excel·lent xifres de vendes, no tenen el marge de benefici que tenen altres models de gammes superiors.

Falta saber ara si, veient precisament que és un dels seus models més barats el que més està triomfant al nostre país, la marca continua apostant per aquesta idea de carregar-se els seus models d'accés i apostar per fer de la marca un fabricant encara més prèmium.