Veient les xifres de vendes al nostre país en el passat 2023 es fa evident que els cotxes que compten amb un motor híbrid auto recarregable estan guanyant cada vegada més pes a les carreteres espanyoles. De fet, si bé és cert que els cotxes de gasolina segueixen sent els que més quota de mercat concentren a Espanya, el segon motor més venut al nostre país és l'híbrid auto recarregable, un motor que ja es ven més a Espanya que el dièsel, l'híbrid endollable i evidentment el 100 × 100 elèctric.

El fet que aquests motors permetin lluir l'etiqueta ECO de la DGT, tinguin un consum molt més baix que els motors de gasolina i que a més si eren sempre associats a transmissions automàtiques és el que ha provocat que cada vegada siguin més els espanyols que vegin en ells opcions realment molt recomanables, especialment aquells que saben que conduiran la immensa majoria dels quilòmetres en entorns urbans interurbans.

No és casualitat llavors que, més allà que el Dacia Sandero i el Seat Arona s'hagin convertit en el primer i el segon model més venut al nostre país i que ho hagin fet evidentment pels seus baixos preus, el tercer cotxe més matriculat a Espanya hagi estat un híbrid, en aquest cas el Toyota Corolla.

El Toyota C-HR s'ha renovat per continuar sent la referència a Espanya

Tanmateix, un dels models més interessants de la marca japonesa no és precisament el compacte, sinó un SUV de mida urbana que acaba d'estrenar la seva segona generació: el C-HR.

Una segona generació que, tal com podem veure en les imatges, arriba de la mà d'un nou llenguatge de disseny que continuï fent d'aquest Toyota u dels models més atractius del seu segment.

 

Com no podia ser de cap altra forma, Toyota ha continuat apostant pels motors híbrids, en el cas de la versió d'accés amb una mecànica de 140 cavalls de potència que li permet tenir prou potència per ser un model àgil en totes les situacions i, a més, acabar tenint un consum molt més baix que el que tenen els seus rivals de segment amb motor de gasolina.

Intentaré incentivar les vendes d'aquesta nova generació que s'acaba de posar a la venda a Espanya Toyota ha optat per aplicar interessants descomptes de tal manera que la versió d'accés té un preu de partida que supera per poc els 30.000 €, un preu que el converteix en una de les millors opcions actualment a Espanya.