No és que sigui precisament cap secret que Ford té al seu mercat natal, el mercat dels Estats Units, el seu millor terreny de joc. Això no significa tanmateix que la marca americana no sigui també una de les marques més reeixides a les carreteres del vell continent, carreteres en les quals fa ja anys que els seus models tenen un èxit considerable. De fet, tal com bé saben els que tenen a la marca americana un dels seus referents, Ford pot presumir de ser un dels fabricants que ha apostat de forma més clara i evident per la carrosseria de moda a Europa: els SUV.
És cert que la gran majoria de marques hi estan apostant, però poques poden presumir de tenir ni més ni menys que cinc models d'aquestes característiques al seu catàleg. La idea de Ford és molt senzilla en aquest sentit: tenir un SUV per a cada una de les necessitats dels conductors tant a Espanya com en la resta de mercats europeus, ja siguin compactes, de mida mitjana, de grans dimensions o una opció 100 × 100 elèctrica.
El Ford Kuga perd vendes a l'agost, però continua sent el model més venut de la marca a Espanya
Dels cinc models amb aquest tipus de carrosseria que tirar a la venda a Espanya, l'Ecosport, el Puma, el Kuga, l'Explorer i el Mach-e, és el SUV de mida mitjana, el Kuga, el que almenys de moment pot presumir de ser el més venut del fabricant al nostre país. Les seves xifres de vendes són molt similars a les del Puma, el seu germà petit, però el cert és que el SUV de mida mitjana és el Ford més reeixit al nostre país, segurament perquè és un dels models del seu segment que pot presumir de tenir una millor relació qualitat preu.
El problema en el seu cas és que, tal com ha passat amb molts altres models molt reeixits al nostre país, el mes d'agost passat la caiguda en vendes d'aquest Kuga ha estat més que notable. Mentre que el mes de juliol passat el model de Ford aconseguia matricular més de 1700 unitats, el vuitè mes de l'any, un mes que sol ser molt complicat a nivell de vendes, ha superat per poc a penes les 500 matriculacions.
Una caiguda en vendes que, almenys, no ha provocat que aquest Kuga perdi posicions en el rànquing general de vendes en el que portem d'any, pel que en continua ocupant una més que interessant posició 31 en un mercat en el qual el seu segment és dels més competits.
