L'èxit que està tenint en els últims anys el Volkswagen T-Roc al nostre país no fa cap altra cosa que evidenciar el canvi de tendència que s'ha produït tant al nostre mercat com en bona part dels mercats a Europa respecte a les carrosseries de moda.

I és que, si bé és cert que fa alguns anys els Volkswagen més venuts al nostre país eren el Polo, el Golf o el Passat, és a dir, un utilitari, un compacte i una berlina, en els últims anys l'entrada en joc dels SUV han posat potes enlaire tots els segments, entre altres coses perquè la immensa majoria de marques han apostat de forma molt més evidents per aquest tipus de carrosseria que per les clàssiques.

 

És més, es pot tenir en compte que el SUV més venut de Volkswagen, que alhora és el model més venut de la marca, el T-Roc, pot presumir de doblar actualment sumant les xifres de vendes dels quatre primers mesos d'aquest any les matriculacions que has aconseguit models com el Polo o el Golf.

La guerra fratricida en Volkswagen

Un Volkswagen T-Roc que acumula poc més de 5100 matriculacions i que ocupa la 15a posició en el rànquing dels cotxes més venuts al nostre país. És cert que hi ha mercats a Europa on aquest model té més èxit, i que hi ha hagut anys en què aquest Volkswagen s'ha ubicat en posicions superiors, però no és una posició precisament dramàtica.

El que segurament està començant a preocupar la marca alemanya és que és precisament un model també de Volkswagen és que li està robant molta quota de mercat al seu model estrella. Amb poc més de 4600 vendes, no és cap altre que el germà de segment del T-Roc, el T-Cross, el que ocupa la posició 21.

 

Evidentment en la marca estan més que satisfets veient com dos dels seus models poden presumir de ser dels més venuts al nostre país, entre altres coses perquè això els ajuda a ser ni més ni menys que la tercera marca més matriculada a Espanya, però no són pocs els que comencen apuntar que aquesta lluita fratricida en el fabricant d'Alemanya pot acabar tenint conseqüències negatives, especialment per al que és i continua sent segurament el seu model estrella a Europa, el T-Roc.