Els que sempre han tingut a Mazda com una de les seves marques de referència saps molt bé que els japonesos s'han distingit de forma habitual per no seguir tampoc tots els passos de la resta de marques generalistes.

Un bon exemple d'això és una de les seves grans apostes en els últims temps, el nou Mazda CX-60, un SUV de considerables dimensions que pot presumir de ser una de les millors opcions en el seu segment en el que es refereix relació qualitat preu, encara que això no signifiqui que sigui precisament un model barat.

 

Un model que està cridat|trucat a ser dels més venuts de la marca japonesa a les carreteres europees, entre altres coses perquè compta|explica amb una important càrrega tecnològica tant el que es refereixi el seu equipament i ajuts a la conducció com, especialment, el que es refereix a la seva moto, una de les seves grans armes.

Mazda aposta pel dièsel

I és que, a diferència del que està realitzant llegir missatge majoria de marques a Europa, els d'Hiroshima han apostat pel dièsel en aquest nou model, especialment en les versions que porten amb un motor de combustió tradicional més enllà de les versions que compten amb una mecànica endollable.

Per molt que des de fa ja molt temps són moltes les veus que asseguren que aquest combustible va acabar desapareixent, el cert és que a Mazda han trobat una solució més que interessant, i aquesta no és cap altra que la de complementar aquest motor dièsel de 200 cavalls de potència amb un sistema de micro hibridació lleugera, per la qual cosa aquesta mecànica pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT.

 

D'aquesta forma, aquest model pot presumir de tenir uns consums realment baixos, especialment si tenim en compte que és un model pensat per a llargs viatges per carretera i autopista, i comptar amb l'anhelada etiqueta, una cosa que molts models amb motor de combustió tradicional de gasolina no poden dir.

Amb un preu de partida que s'apropa gairebé als 50.000 €, és evident que no és un model pensat per a la gran majoria de conductors, sinó per a aquells que vol fer-se amb el model que es queda un esglaó per sobre de les generalistes però que no arriba al nivell de preus de les prèmium, sense que això impliqui un nivell menor referent a la qualitat, tecnologia i materials.