Volkswagen és, des de fa ja moltes dècades, una de les marques de referència que la immensa majoria de mercats europeus. Un fabricant que, com bé saben els que tenen un dels seus models, pot presumir de tenir opcions que se situa en un esglaó per sobre de la mitjana. Si bé és cert que aquesta qualitat més gran va acompanyada sempre d'un preu més elevat, en la immensa majoria dels seus casos és un sobrecost més que justificat.
I és precisament el fet de ser una de les marques amb més quota de mercat el que permet a Volkswagen poder llançar al mercat models que en altres marques serien impensables. Opcions que surten una mica del camí marcat però que, tenint en compte el bon nivell de vendes de la marca en general, no suposen un risc per a la marca quant a la seva aposta.
Un bon exemple d'això és un model que fins fa tot just uns anys era conceptualment impensable: un SUV descapotable, un SUV càbrio. En aquest cas ens referim a la versió descapotable del Volkswagen T-Roc, el SUV més venut de la marca alemanya tant a Espanya com a Europa i que pot presumir de ser alhora un dels models més d'èxit a les nostres carreteres.
El Volkswagen T-Roc Cabrio, una aposta interessant de la marca alemanya
El fabricant alemany va renovar recentment al seu SUV estrella, realitzant una actualització de meitat de cicle per poder allargar així la seva vida comercial incorporant millores en tots els sentits, tant de l'apartat estètic com d'equipament i de motors.
Com no podia ser de cap altra manera, també s'ha renovat la versió descapotable d'aquest T-Roc, una versió que si bé és cert que en el fabricant alemany saben que tardarà la quota de mercat molt més reduïda que la de la versió normal, sí que té la seva part de públic a Espanya.
Els canvis en aquest model han estat els mateixos que el model convencional, però com és evident la capota es converteix en l'element clau d'aquest cable. Una capota la maniobra d'obertura i tancament de la qual dura amb els nou segons i es pot realitzar fins i tot amb el cotxe en marxa sempre que no se superin velocitats de 30 km/h.
Això sí, es pot destacar que el fet de comptar amb aquesta capota redueix la capacitat del maleter d'aquest model, que es queda ara en 280 l, la qual cosa evidentment ho descarta com una opció pensada per a famílies.
Amb preus que arrenquen des de poc més de 33.000 € i que poden arribar a ser de 43.000€ depenent de la versió i de l'acabat, estem davant d'un model que no és precisament barat però que, com bé saben el Volkswagen, no té gairebé rivals directes.