El BMW X3 és un d'aquests models que millor representa l'essència de la marca de Munic. Un SUV de mida compacta que pot presumir de tenir un disseny elegant i esportiu, l'últim en tecnologia de la marca, una qualitat dels seus materials més que notable i, sobretot, aquesta presència de cotxe prèmium que també l'asseu.
A més, es pot destacar que el fabricant ha optat per un introduir de sèrie ja en totes les versions més bàsiques un sistema de micro hibridació lleugera que acompanya el seu motor de 150 cavalls dièsel, per la qual cosa de sèrie aquest model pot presumir també de comptar amb l'etiqueta ECO de la DGT, un dels factors cada vegada més determinants a l'hora de comprar un cotxe nou al nostre mercat.
Això sí, lògicament tractant-se d'un model prèmium i no precisament d'un dels més barats per part de BMW, aquest SUV no és que sigui un model de baix cost. Tal com podem veure en quecochemecompro.com, la versió més senzilla, que arriba això si molt ben equipada de ser i en tots els sentits, té un preu de partida que s'apropa als 55.000 €, una quantitat massa elevada per a la immensa majoria dels conductors a Espanya.
El BMW X3 és un SUV top, però el Lexus NX és l'opció més racional
Tanmateix, es pot tenir en compte que, fins i tot aquells conductors que estan disposats a gastar-se una bona quantitat de diners per fer-se amb un SUV d'aquesta mida i d'una marca prèmium, saben molt bé que, més enllà dels concessionaris de les prèmium alemanyes, hi ha al nostre mercat una opció potser més racional i atractiva per relació qualitat preu.
No és altre que el Lexus NX, un SUV que no té res a envejar als models alemanys en el que es refereixi a equipament, qualitat i tecnologia però que, al contrari del que passa amb els models de BMW, Audi i Mercedes, arriba de sèrie amb un motor híbrid pur, una mecànica que li permet no tan sols tenir la mateixa #eco que a la resta dels seus rivals directes sinó fer les altres coses amb un motor que li garanteix uns consums molt més baixos.
A tot això se li ha de sumar també el fet que, com veiem a l'esmentat mitjà, el seu preu de partida és més baix, de poc més de 48.000 €, el que el converteix en una opció més intel·ligent per a aquells conductors que, més enllà de l'estatus de marca, ets disposats fer una compra més racional i menys passional.