En els últims temps, com bé saps, a Dacia, un dels principals rivals del seu Duster no és cap altre que el MG ZS, un model que ha aconseguit robar-li bona part del protagonisme al mercat al qual ha estat i continua sent, això sí, l'autèntica referència entre els súper low cost a les carreteres espanyoles i europees.

Un model, el ZS, que cada vegada té més quota de mercat a les carreteres espanyoles, com evidencia el fet que, per exemple, el mes d'abril passat aquest model va aconseguir acabar ni més ni menys que la sisena posició en el rànquing de cotxes més venuts a Espanya.

 

Tanmateix, es pot destacar que existeixen també altres alternatives al model romanès. En aquest cas, si bé és cert que també arriben des d'Àsia, no el fan des de la Xina, com és el cas de MG, sinó des de Corea. I és que un dels models menys coneguts al nostre país, però que pot presumir de ser una autèntica alternativa molt interessant al Duster és el SsangYong Tivoli.

El SsangYong Tivoli, un SUV urbà molt interessant

Com sol ser habitual a la marca coreana, sense arribar a ser un model low cost, sí que aquest SUV de mida urbana pot presumir de tenir una relació qualitat preu que el situa gairebé al mateix nivell que el Dacia, sent un model en alguns aspectes molt més interessant.

Tal com podem veure en quecochemecompro.com, gràcies al descompte de 3.000 € que ha aplicat ara el fabricant, la versió més senzilla d'aquest model parteix des dels 17.900 €, un preu molt similar a què té el Dacia més senzill de tots. Per molt que sigui una oferta lligada a condicions específiques de finançament, continua sent un preu de partida molt interessant.

 

Si bé és cert que, al contrari que el Tivoli, el Dacia compte de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT gràcies a arribar amb un motor que funciona amb GLP, el model coreà compte de sèrie amb un motor de 129 cavalls de potència, és a dir, 29 cavalls de potència més respecte a la versió més senzilla del model romà, que amb prou feines té 100 cavalls de potència.

Amb un equipament de sèrie més que notable i una habitabilitat i una capacitat de càrrega que fan d'un model molt polivalent, per molt que no sigui una opció precisament molt coneguda a Espanya, sí que és una de les millors quant a relació qualitat preu, i a Dacia ho saben molt bé.