El Volkswagen Golf és un d'aquests models que no és que necessiti precisament molta presentació. Un model que durant anys, dècades, ha estat l'autentica referència al mercat europeu, encadenant de forma habitual victòries i primeres posicions en el rànquing anual de model més venut a Europa.

Tanmateix, en els últims anys el Golf ha perdut molt pes. Les raons per a aquesta davallada de vendes d'una de les icones de la marca alemanya són diverses, entre elles el fet que el segment dels compactes ha estat un dels que més s'ha vist afectat per l'auge dels SUV (el T-Roc és un model ja avui dia més venut que el Golf a Europa), així com també el fet que Volkswagen no ha optat per fer del seu compacte una opció amb mecàniques híbrides auto recarregables, una opció que, veient l'èxit del Toyota Corolla, sí que interessa molt a Espanya.

 

A tot això se li ha de sumar el fet també que, amb l'augment generalitzat de preus de la indústria, avui dia el Golf més senzill de tots és un model que supera els 30.000 euros, és a dir, té un preu similar a què té models com el Kia Sportage o el Hyundai Tucson, opcions més familiars i més completes en moltes coses.

El Mercedes Classe A segueix sent un èxit, encara que està més que sentenciat

El curiós en aquest cas és que al nostre país les vendes del Golf estan sent tan baixes que fins i tot un model prèmium com és el Mercedes Classe A ja el supera en vendes, i no per poc.

 

Mentre que el Golf ocupa la posició 59 al nostre país, una posició impensable fa alguns anys, i acumula poc més de 4.300 vendes, el Classe A, un compacte prèmium i per tant més car que el Volkswagen, acumula més de 5.400 vendes i ocupa la posició 50, evidenciant que, encara que els compactes (al marge del Toyota) no estiguin de moda, hi ha qui prefereix pagar més i fer-se amb un model prèmium abans que amb un Golf que està vivint un dels seus pitjors moments a nivell de vendes al nostre país.

Això sí, es pot destacar que el Classe A és un dels Mercedes que està sentenciat de cara al futur, un model que la marca es carregarà tard o d'hora ja que és un dels models que, encara que es vengui bé a nivell de xifres, no aporta grans beneficis en general als alemanys.