Com bé saben en Dacia, el principal rival de la marca romanesa avui dia al nostre país no és precisament una marca generalista com Seat, Citroën o Fiat, sinó més aviat una marca low-cost que arriba des de la Xina amb propostes molt interessants quant a relació qualitat preu: MG.

No és casualitat llavors que el fabricant romanès hagi decidit fer un salt endavant més que important amb la nova i tercera generació del seu Duster, un dels seus models més venuts a les carreteres europees i que, si bé és cert que es queda per darrere quant a vendes respecte al Sandero, continua sent una de les principals opcions del fabricant al nostre país.

 

I és que tan sols fa falta veure les imatges d'aquest nou Duster per adonar-se de l'excel·lent treball|feina que han fet a la marca a nivell de disseny, sent un model molt més robust i fins i tot molt més aventurer en les seves formes, sense que això impliqui tampoc que continuï sent una de les opcions més atractives quant a preu.

La versió HEV li traurà moltes vendes al Duster GLP

Però el millor en el cas d'aquesta tercera generació és que Dacia ha decidit seguir els passos del Jogger i configurar una gamma mecànica en aquest model en la qual podem trobar motors de gasolina que funcionen també amb GLP i que per tant li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, motors dièsel i, sobretot, un motor híbrid auto recarregable que converteix aquest Duster en una opció molt més atractiva.

 

El preu de partida de la versió d'accés, la que compta amb un motor de gasolina i GLP de 100 cavalls de potència, és de poc més de 18.000 euros, un preu que fa d'ell una de les millors opcions del nostre mercat. Això sí, val molt la pena pagar més i anar a buscar la versió HEV de 140 cavalls de potència, que en el seu cas fan que el Duster tingui un preu que parteix des dels 25.000 euros.

La diferència de preu no és menor, però es pot tenir en compte que les versions híbrides auto recarregables tan sols es poden associar amb els acabats més complets d'aquest Dacia. A més, més enllà que permetin també lluir l'etiqueta eco de la DGT, aquesta mecànica va acabar oferint una mesura de consum molt més baixa, així com que arriba associat a una transmissió manual, el que converteix aquest Duster en una millor opció que el Duster més senzill i que models com el MG HS.