Durant molts anys en Dacia han pogut presumir de tenir en el Duster un dels seus models més venuts i, sobretot, l'autèntica referència entre aquells conductors que buscaven un SUV de mida compacta amb un preu low cost.

Però el problema d'aquest model és que, com bé saben aquells que estar a la recerca d'un cotxe de les seves característiques, no ha estat cap altre que el MG ZS, el SUV low cost de moda a Espanya, el que li ha robat la immensa majoria de les seves vendes. Així, mentre que el model xinès acumula més de 3100 matriculacions i ocupa ara la sisena posició, el Duster es queda per sota de les 1.900 ocupant la posició 24, molt allunyat de les primeres.

 

Es pot tenir en compte que, com bé saben el fabricant romanès, el fet que la nova generació ja s'hagi presentat i que estigui apunto de posar-se a la venda al nostre mercat ha provocat que les seves vendes hagin caigut, entre altres coses perquè, per molt que els preus actuals de la generació sortint el converteixen en una ganga, són molts els que prefereixen esperar que arribi la nova generació per anar cap a un d'ells.

El Kia Niro supera el Dacia Duster

En aquest sentit, es pot tenir en compte que les xifres de vendes d'aquest Dacia tampoc no són dramàtiques, amb 926 matriculacions el mes de febrer passat, una xifra que l'ha ubicat en la posició 26. El curiós en aquest cas és que tant el mes de gener passat com el mes de febrer passat hi ha un model que, per molt que no sigui un rival directe ni per tipus de cotxe ni per preu, ha aconseguit superar el Duster quant a vendes.

 

I aquest model no és altre que el Kia Niro, un crossover que, sense fer molt soroll, s'ubica en la posició 22 al nostre país fent evident que és una aposta guanyadora per part de la marca coreana, especialment per a aquells conductors que busquen un model i amb un alt grau d'electrificació ja que aquest Niro no compta amb versions amb motors de combustió clàssics, sinó que tan sols es pot comprar o bé amb un motor híbrid, o bé amb un motor híbrid endollable o bé en una versió 100 × 100 elèctrica.