Si bé és cert que Subaru és una d'aquestes marques que poden presumir de tenir molt nom entre els amants dels reals en ral·lis país, a nivell comercial el fabricant japonès té molt poc pes a les carreteres espanyoles.
De fet, amb tot just 500 matriculacions en el primer trimestre de 2023, aquesta marca ocupat ara la posició 35 en el rànquing de les marques més venudes a Espanya el que portem d'any, una posició que no fa cap altra cosa que evidencia la poca quota de mercat que tenen els seus models a les carreteres del nostre país.
Precisament sent conscients que Espanya no és que sigui el seu millor terreny de joc, a la marca japonesa han pres una decisió que, per molt que els amants d'aquest tipus de models no els agradi, no deixa de ser lògica tenint també en compte el poc nínxol de mercat que té el model en qüestió.
Subaru tan sols vendrà 50 unitats del seu nou BRZ, un esportiu interessant
No és cap altre que el Subaru BRZ, un esportiu que, com bé saben els amants d'aquest tipus de models, està més que lligat al nou Toyota GR86. Per molt que sigui un model molt interessant per a aquells que els agraden els esportius clàssics i el que es refereix a la seva dinàmica de conducció i no volen saber res dels models elèctrics, és un tipus de cotxe que amb prou feines es ven al nostre país, d'aquí que el fabricant hi ha anotat per fabricar tan sols 50 unitats d'aquest BRZ.
Un model que, sense comptar amb cap tipus de promoció de descompte, tindrà un preu de partida que es quedarà just per sota dels 40.000 €, és a dir, no serà un model precisament barat.
Això sí, tenint en compte que arribarà de sèrie amb una mecànica de gasolina de més de 204 cavalls associat a una transmissió manual i a una tracció posterior, un tipus de transmissió i tracció molt ben valorada entre els parlants d'aquest tipus de cotxes, no seria estrany que les 50 unitats que té previstes vendre el seu valor d'aquest model al nostre país s'esgotessin ràpidament.
Evidentment aquest no serà el model que ajudi la marca japonesa a augmentar la seva quota de mercat en aquest país, però sí que va ajudar a fer de Subaru una marca encara millor valorada entre els amants dels cotxes que s'allunyen de les modes perquè continuen tenint en els esquemes clàssics i purs la seva millor arma de venda.