No és que siguin precisament pocs els que van als concessionaris de Dacia per un motiu molt simple: sap que en ells trobaran models amb una relació qualitat/preu molt atractiva.

De fet, al diferència del que passa amb models súper vendes a Espanya com el Hyundai Tucson, el Toyota Corolla o el Seat Arona, els Dacia poden presumir, entre altres coses perquè són models amb una qualitat general un tant inferior, de no tenir gaires rivals directes en els seus models.

 

Un bon exemple d'això és el Dacia Duster, un SUV que s'ha convertit en una de les millors armes de la marca en els últims anys gràcies al seu baix cost i a, entre altres coses, els seus famosos motors bifuel amb GLP.

Per preu, un dels models que més vendes li està robant i li robarà al Duster és el MG ZS en la seva versió més senzilla, encara que el SUV de la marca britànica ara en mans de Saic Motors no compta amb un motor amb etiqueta ECO com si que compta el Dacia. Tanmateix, sí que hi ha un model que, comptant amb aquest punt també al seu favor, pot presumir de ser un rival directe del Dacia i tenir una relació qualitat/preu més que interessant. No és cap altre que el SsangYong Tivoli.

El SsangYong Tivoli amb motor bifuel és una alternativa al Dacia Duster molt a tenir en compte

Un Tivoli que arriba amb diverses versions, però la que evidentment millor relació qualitat/preu té és la que munta el motor G12T GLP, amb una mecànica turbo amb tres cilindres que cubica 1,2 litres i desenvolupa 128 cavalls a tan sols 5.000 rpm.

Els punts a favor d'aquest tipus de motor és, d'una banda, que permet que aquest Tivoli compti amb l'etiqueta ECO de la DGT, per la qual cosa circular pel centre de les grans ciutats no suposarà cap problema, i, per un altre, el seu baix consum, tenint en en compte que el GLP, almenys fins a 2023, costa la meitat que la gasolina.

Amb més de 700 gasolineres a Espanya amb sortidors d'aquest combustible, el GLP ha estat i és una de les millors alternatives als híbrids per aconseguir l'anhelada etiqueta.

 

D'altra banda, un dels punts forts d'aquest model és que compta amb un equipament de sèrie en aquesta versió més que atractiu: vidres enfosquits, llums de conducció diürna per LED, el paquet de seguretat SASS, climatitzador automàtic bizona, llantes de 16 polzades, càmera de visió posterior, sensors d'enllumenat i pluja, volant de cuir multifunció, pantalla central de 8,0 polzades i sistema multimèdia, entre moltes altres coses.

I tot això per un preu de partida de poc més de 16.000 euros, un preu que posa contra les cordes al Dacia Duster que, això sí, tot fa pensar que continuarà sent el SUV low cost amb motor GLP més popular al nostre mercat.