El mes de juny de 2025 va tancar amb un nou lideratge consolidat al mercat espanyol de turismes: el Dacia Sandero va repetir com el cotxe més venut amb 4.329 unitats matriculades, mantenint-se com l'opció més popular per la seva relació preu-prestacions. En segona posició es va situar el Renault Clio, que va registrar 3.317 unitats, confirmant la seva estabilitat en el segment B.

Tanmateix, la novetat més significativa del mes la va protagonitzar el Seat Arona. El SUV urbà de la firma espanyola va aconseguir assolir el tercer lloc en matriculacions amb 2.623 unitats, superant per primera vegada aquest any al seu germà de gamma, el Seat Ibiza, que amb 2.036 unitats va quedar relegat al novè lloc. Aquest canvi en la jerarquia interna de la marca evidencia una transformació en les preferències dels consumidors, cada vegada més inclinats cap a les carrosseries SUV, fins i tot dins del mateix segment.

 

L'evolució és clara: davant les 12.260 unitats acumulades de l'Ibiza des de començament d'any, l'Arona se situa ja molt a prop amb 12.107 unitats, escurçant ràpidament la diferència gràcies a la seva bona actuació en els últims mesos. Aquest creixement respon a una demanda més gran de vehicles amb una estètica més elevada, més visibilitat al volant i una posició de conducció més còmoda, aspectes on l'Arona marca avantatge respecte a l'utilitari convencional.

El SUV urbà s'imposa en la gamma Seat

No és cap secret que el mercat espanyol ha intensificat el seu interès pels SUV urbans. El que crida especialment l'atenció és que l'Arona hagi aconseguit superar l'Ibiza en un mes amb fort volum comercial, la qual cosa reforça el seu paper dins del catàleg de la marca. Aquest resultat, unit al seu sisè lloc en l'acumulat anual, confirma que el model es consolida com una de les principals apostes de Seat per al mercat nacional.

L'èxit de l'Arona no només es basa en una oferta mecànica eficient o al seu equipament tecnològic, sinó també en la seva imatge. El seu disseny sobreelevat i el seu enfocament pràctic el converteixen en una alternativa atractiva per als qui busquen un cotxe urbà amb més versatilitat i presència, sense arribar a la mida ni al cost d'un SUV compacte.

 

D'altra banda, el retrocés de l'Ibiza al novè lloc de juny indica una pèrdua progressiva de protagonisme entre els utilitaris purs. Malgrat continuar sent un dels cotxes més venuts de l'any, el descens mensual reflecteix una realitat del mercat: els consumidors prioritzen cada vegada més models amb característiques de crossover, encara que això impliqui un lleuger augment de preu o de dimensions.

El rànquing mensual deixa a més una fotografia clara dels models preferits pels conductors espanyols: utilitaris eficients, SUV urbans i compactes accessibles. La irrupció de l'Arona al podi reforça aquesta tendència i anticipa una possible reconfiguració definitiva del lideratge en Seat al llarg del segon semestre de l'any.