En Peugeot són molt conscients que una de les batalles més importants que s'està entaulant actualment tant a Espanya com a Europa és la del segment dels SUV de mida compacta, un segment en el qual el seu representant no és cap altre que el 3008.

I és que es pot tenir en compte que aquest model s'enfronta a grans noms com és el cas del Nissan Qashqai, el Hyundai Tucson, el Kia Sportage o fins i tot el Volkswagen Tiguan. No és casualitat llavors que la marca francesa hagi decidit transformar i millorar al seu 3008 en la seva nova generació, la tercera.

Una nova generació en la qual la marca ha fet un salt molt important endavant en matèria de disseny, especialment en la part posterior d'aquest model, que compta ara amb un disseny molt més agressiu i cupè, que el converteix en un model més atrevit que el 3008 actual, enfocat potser més als quals busquen un disseny neutre.

 

D'altra banda, la part frontal també ha variat molt, recordant models com el 408, del qual s'ha inspirat clarament en un nou llenguatge de disseny que està implementant la marca francesa en tots i cada un dels seus nous models.

El preu del nou Peugeot 3008 no et deixarà indiferent

Quant a les mecàniques, de moment en Peugeot ho estan apostant tot a l'electrificació, encara que en diferents graus. I és que aquest nou 3008 comptarà, almenys a l'arrencada de la seva vida comercial, amb dues opcions mecàniques. D'una banda, un motor de gasolina de 136 cavalls de potència associat a un sistema de micro hibridació lleugera i a una transmissió automàtica.

Per altre, un motor elèctric de 214 cavalls de potència associat a una bateria de 703 kW hora que li permet tenir una autonomia de 523 km segons el cicle d'homologació WLTP. En els dos casos es podrà configurar amb els acabats Allure i GT.

 

Però el veritable problema que té aquest model, almenys per part de molts que havien tingut sempre a Peugeot com una de les seves marques de referència entre els generalistes, és que la marca francesa fixat uns preus molt alts ja de partida per a aquest nou model.

I és que la versió més senzilla, la que arriba amb l'acabat Allure i el motor MHEV té un preu de partida de gairebé 39.000 € sense descomptes ni promocions, mentre que la versió elèctrica amb el mateix acabat parteix des de poc més 48.000 euros, preus que situen a aquest model més o menys al mateix nivell que alguns dels models més econòmics de marques prèmium, i, a més, l'allunyen evidentment dels seus rivals directes generalistes, una cosa que no ha deixat indiferent a molts al nostre país.