Malgrat que els sistemes de canvis de marxes automàtics són cada vegada més comuns en els nous models, encara s'ofereixen moltes opcions amb canvi manual, al marge dels cotxes que hi ha circulant actualment amb aquest tipus de transmissió.
L'embragatge és el mecanisme que ens permet desbloquejar l'engranatge per poder augmentar o disminuir la marxa. I és un dels elements del motor que pateix més desgast a causa del seu ús continu.
Hi ha senyals que ens indiquen que un embragatge està en les últimes
Existeixen alguns trucs per allargar la vida útil d'un embragatge. Per exemple, mantenir-lo ben lubrificat per evitar rascades. Una altra acció eficaç és no trepitjar-lo constantment si no necessitem canviar de marxa, ja que això genera un desgast més ràpid. Com tampoc no hem de realitzar canvis de marxes bruscos ni a revolucions gaire altes, doncs això també influeix en el desgast.
No obstant això, arribarà aquell moment fatídic en què haurem de canviar l'embragatge. I de vegades arriba sense previ avís. En tot cas, podem prevenir aquell moment atenent alguns símptomes.

Per exemple, si escoltem un soroll de fricció quan embraguem pot significar que el comandament de transmissió no està bé instal·lat o ajustat.
Un altre símptoma és un soroll estrident quan mantenim trepitjat l'embragatge. Si és en forma de cruixit pot significar desgast a la ròtula de la forquilla d'embragatge. Mentre que si és com el so d'un grill significarà que s'està desgastant el rodament d'empenta.
D'altra banda, el seu el soroll augmenta en trepitjar lentament l'embragatge, ho notes en anar a baixes velocitats o quan fas marxa enrere, significa que és necessari reemplaçar el collarí.
Pot ser que també notis soroll en punt mort o trepitjant lleugerament el pedal sense accelerar. En aquest cas el desgast està a la forquilla de l'embragatge.
Finalment, és possible que el soroll aparegui en desembragar. En aquest cas el problema té a veure amb l'amortidor del disc, que pot estar desgastat o trencat. Això passa si embraguem a altes revolucions.
Es recomana canviar totes les peces d'una vegada
Amb tot, si escoltes algun d'aquests sons, el millor és que vagis al mecànic com més aviat millor per reemplaçar la peça que sigui necessari renovar. Encara que el recomanable és canviar totes les peces d'una vegada, ja que la mà d'obra és costosa i surt més a compte fer-ho tot d'una vegada. En aquest sentit, si una peça falla, la resta no tardarà a fer-ho, així que millor estalviar-se aquests diners en un curt període de temps.
Es pot dir que en aquests casos és recomanable buscar recanvis en algun desballestament, doncs hi ha molts cotxes donats de baixa que compten amb embragatges gairebé nous que poden complir la funció a la perfecció i que ens costaran menys diners que un embragatge nou.