Com prou bé saben els que tenen un elèctric o estan interessats a adquirir un cotxe elèctric al nostre país, l'element més important d'aquest tipus de vehicles no és el motor, sinó les bateries i tot el que envolta aquest component.

I és que és la mida de la bateria el que acaba fent que el model tingui més o menys autonomia i que tardi més o menys a carregar-se. En aquest sentit, a diferència del que passa amb els cotxes de combustió tradicionals, en els quals l'autonomia no és un problema i omplir el dipòsit de gasolina és qüestió de minuts; els cotxes de motor elèctric tenen precisament en l'autonomia i en la càrrega de les seves bateries dos dels seus punts més dèbils, almenys a Espanya pel que fa a l'autonomia, tenint en compte la infraestructura actual.

No és cap secret que la immensa majoria dels propietaris d'un cotxe elèctric opten per instal·lar-se un carregador al seu pàrquing particular o al pàrquing comunitari. D'aquesta manera, sempre tenen un carregador disponible quan ho necessiten i poden carregar el cotxe durant la nit, que és quan aquesta operació acaba sent més barata i més rendible.

A Corea del Sud estan treballant en bateries que es poden carregar en sis minuts

Tampoc no és cap secret que —tret dels elèctrics més ben dotats i, per tant, també els més cars— la immensa majoria d'elèctrics al nostre país requereixen almenys una o dues càrregues quan fan viatges llargs per les nostres autopistes.

 

I aquí és on el temps de recàrrega acaba tenint un pes important, ja que, per més que es facin servir carregadors ràpids, el temps mitjà de càrrega d'una bateria fins a, com a mínim, el 80 % ronda els 30 minuts en el millor dels casos.

Així, crida especialment l'atenció una investigació que s'està duent a terme a la Universitat de Ciència i Tecnologia de Pohang, a Corea del Sud, on s'està treballant en un nou tipus de bateries i en una nova solució química que permeten que, entre altres coses, la recàrrega pugui efectuar-se en uns sis minuts.

Evidentment, no deixa de ser un projecte que està en fase inicial i, en cas que tiri endavant i aquesta mena de bateries tingui futur, encara falten molts anys perquè puguem veure-les als cotxes, ja que hauran de superar diverses proves.

Tanmateix, sembla evident que, a diferència del que passa actualment, és possible que en un futur es trigui més o menys el mateix en carregar la bateria d'un cotxe elèctric que en omplir el dipòsit d'un motor de combustible.