Skoda forma part del grup Volkswagen, un dels gegants de l'automobilisme a nivell mundial. Això sí, sap molt bé els txecs quin és el seu paper dins del grup, especialment al mercat espanyol. De fet, tan sols fa falta veure les xifres de vendes que ha aconseguit aquesta marca en comparació amb Seat i Volkswagen, les altres dues marques generalistes del grup, per adonar-se d'això.
Mentre que Skoda va aconseguir en el passat 2022 23.254 matriculacions, Seat va aconseguir més del doble, 49.200, mentre que Volkswagen gairebé va triplicar les vendes de Skoda aconseguint gairebé 59.000 matriculacions. Tanmateix, el fet de ser la tercera marca generalista del grup al nostre país no implica que el fabricant txec no hagi crescut en els últims temps a les carreteres espanyoles.
Ha estat precisament de fet de formar part del grup Volkswagen i a poder aprofitar-se així de tota la tecnologia de la seva marca mare, especialment els seus motors i les seves plataformes, el que ha ajudat al fabricant a anar a poc a poc perdent aquesta imatge de marca low-cost per convertir-se en una de les marques generalistes més ben valorades per la relació qualitat preu dels seus models.
Skoda ja supera Nissan a Espanya
És més, si bé és cert que Škoda ha acabat en la posició número 16 en el rànquing de marques més venudes al nostre país, una posició que no és precisament gaire destacable tenint en compte que té a 15 marques per davant, també ho és que el fabricant europeu ha aconseguit superar a diverses marques que era el passat van ser molt importants al nostre país.
Sense cap dubte la victòria que m'has alegrat a la marca ha estat la que han aconseguit sobre Nissan, la marca que ha acabat just per darrere desquadra el rànquing general. I és que es pot recordar que els japonesos, per molt que avui dia no tinguin el pes que tenia fa un temps, hi va haver uns anys en què es posicionava com una de les marques més venudes.
Però el millor per a Skoda és que, com bé saben el fabricant, el bon treball realitzat en els últims anys pugues que doni encara més alegries en aquest 2023, un any en què no seria estrany fins i tot que les seves vendes fossin superiors a les del passat 2022. Aquest és l'objectiu principal d'un fabricant que per molt que sàpiga que viu a l'ombra de la resta de marques generalistes del grup Volkswagen, sap també que poc a poc s'està fent un buit al mercat molt competit com és l'espanyol.