Škoda sempre s'ha caracteritzat per ser una marca que, com bé saben dins també del grup Volkswagen, ha sabut molt bé prendre algunes decisions per fer que els seus models trobin una molt bona quota de mercat.

Un bon exemple d'això són models com el Škoda Octavia o el Škoda Superb, dues de les poques berlines que encara poden presumir de continuar estant més que visquis en un mercat en el qual s'ha menjat per complet aquest tipus de carrosseries. D'altra banda, es pot destacar també l'èxit de models com el Škoda Kamiq o el Skoda Karoq, dos SUV de mida urbana i compacta que, amb una excel·lent relació qualitat preu i gràcies a comptar amb la tecnologia del grup Volkswagen, poden presumir de ser opcions molt racionals dins dels dos segments de moda a Espanya.

 

Tanmateix, no totes les decisions de fàstic dels últims anys han estat acceptades. De fet, amb les xifres de vendes a la mà, hi ha un model en qüestió de la marca txeca que està en el punt de mira de molts i que, sens dubte, no ha donat els resultats de vendes que en el fabricant esperaven.

El Skoda Scala està en el punt de mira

No és cap altre que el Škoda Scala, un model que va arribar al nostre mercat fa gairebé quatre anys substituint al més que d'èxit Škoda Rapid però que, tenint en compte que té un preu molt més alt que el del seu antecessor, no està tenint l'èxit que la marca pensaven que tindria.

Si bé és cert que, com bé saben el Škoda, el segment dels compactes ha caigut en picat quant a vendes en els últims anys degut precisament a l'auge dels xous, no deixa de ser preocupant per a la marca que Škoda vengui més unitats de models com el Superb o l'Enyaq, un model 100 × 100 elèctric que tampoc no és que sigui precisament barat, que el seu compacte. Però el pitjor és que, tenint en compte que la marca ja està treballant en un rentat de cara d'aquest model que arribarà d'aquí a uns mesos, el preu d'aquest Scala podria augmentar encara més.

 

I aquesta és precisament un dels motius pels quals les vendes d'aquest model no han estat les esperades, perquè, tenint en compte que és un model que es posiciona en teoria per sota del Golf i de León, té un preu massa alt per a molts. Veurem quina decisió pren la marca de cara a una nova generació d'aquest model, però no seria estrany que aquest Scala marxés per la porta del darrere i fer precisament molt soroll.