No és que sigui precisament és cap secret que la immensa majoria de fabricants amb pes en el segment els utilitaris estan prenent una sèrie de decisions molt rellevants de cara aquest tipus de models.
I és que, malgrat que encara no s'ha fet efectiva, la restriccions que implicaran l'arribada de la nova normativa d'emissions a Europa, l'Euro 7, va a provocar que siguin molts els fabricants els que deixin de comptar amb els utilitaris tal com els coneixem fins ara.
És més, és de sobres conegut que alguns fabricants ja han pres una decisió en aquest sentit, com Kia, que ja anunciat que el seu actual Rio sortirà de les carreteres europees a finals d'aquest 2023. En el cas de Skoda, el model que està en el punt de mira no és cap altre que el Fabia, un dels utilitaris amb millor relació qualitat preu del mercat però que no té un futur precisament molt definit per davant.
El futur del Skoda Fabia no està assegurat
El problema en aquest sentit no és menor, entre altres coses perquè els fabricants saben molt bé que, tenint en compte que els batuts de versions seran molt més restrictives, tan sols tenen dues opcions. D'una banda eliminar els utilitaris amb configuracions com les actuals i, per un altre, o bé adaptar-los a les noves normatives amb importants canvis en les seves mecàniques o bé anar directament per models elèctrics.
El problema en els dos casos és que, tenint en compte la inversió que s'ha de realitzar per modificar aquestes mecàniques o directament per anar a buscar opcions elèctriques, acabarà provocant que els preus dels utilitaris, que sempre han estat models amb preus molt baixos per a pressupostos ajustats, s'acabin elevant fins al punt que deixen aquests models gairebé sense quota de mercat.
Això és el que li passarà segurament al Volkswagen Polo, un model ja per si mateix més alt que els seus rivals directes que, si veu com el seu preu s'incrementa gairebé 5000 €, que és el que calcular en molts fabricants potser el que els costaria adaptar aquests nous models, estaria en una posició molt delicada.
En el cas del Fabia, sent com és un model ja més barat que el Polo i que fins i tot pot reduir la seva gamma per comptar amb motors menys potents, té un petit marge per salvar-se, encara que no és enorme. Veurem quina decisió prenen el Skoda, però no seria estrany que el Fabia, un dels seus models més icònics, desapareixerà de les carreteres europees dins de no molts anys.
