Si hi ha una paraula o un terme que sempre ha caracteritzat Skoda i ho continua fent és la racionalitat. Tan sols fa falta veure la gamma de la marca txeca per entendre que és una marca racional en aquest sentit, així com racional també en els seus dissenys, als seus equipaments, en les seves gammes mecàniques i, sobretot, en els seus preus.

És cert que, amb l'ajuda vident de tota la tecnologia que poden utilitzar a causa de formar part del grup Volkswagen, els preus de Skoda han augmentat en els últims anys, els seus models continuen sent opcions molt interessants en aquest sentit, sobretot per a aquells conductors que no vulguin pagar el sobrecost que implica acudir als concessionaris de la marca mare, Volkswagen.

 

Es pot destacar també que, més enllà que els seus models siguin molt racionals en tot el que es refereix als seus dissenys i els seus motors, com també als seus preus, un dels punts forts de la marca és que sempre s'ha caracteritzat per enllaçar al mercat models que, fins i tot compartint plataforma amb altres opcions, els escoles sempre aconsegueixen tenir una capacitat més gran de càrrega i una habitabilitat més gran especialment a les seves places posteriors, els el que els converteix en accions potser més racionals.

L'estudi que a Skoda segurament no s'esperaven

Tanmateix, malgrat que evidentment els fabricants són molt conscients de tot això, que segurament no s'esperaven els resultats d'un recent i curiós estudi realitzat per Scrap Car Comparision amb l'ajuda de Censuswide.

I són que en aquest estudi, que ha comptat amb la col·laboració de més de 2000 conductors i conductores, el primer que es va realitzar va ser un test de 20 preguntes a tots ells per comprovar quin era el seu coeficient intel·lectual. Es pot tenir en compte que el coeficient intel·lectual mitjà es queda entre 85 i 115, i que a més només un 2,5% està per sobre de 130 o per sota de 70.

 

La idea d'aquest estudi era saber quin és eren les marques per les que fins aquí costaven els conductors i conductores amb un coeficient intel·lectual més alt, i allà ha estat Skoda la guanyadora, la marca que escullen, en el seu cas amb models de gasolina i color blanc, la immensa majoria de conductors que tenen una mitjana de 99 com a coeficient intel·lectual.

Vident ment aquests resultats no provocaran cap tipus de canvi a la marca, però no deixa de ser curiós que, tota aquesta aposta per la racionalitat de tots els sentits havia acabat que les persones amb coeficient intel·lectual més alt siguin les que veritablement entenen quina és la filosofia de la marca txeca.