El Skoda Karoq que és un d'aquests models que, sense fer molt soroll, està guanyant cada vegada més pes al nostre país. I és que, com ocorre amb la resta de models de la marca txeca, el fet de formar part del grup Volkswagen permet que els seus models comptin amb la tecnologia de la marca alemanya i, al seu torn, amb les característiques del fabricant txec, que entre elles està en el fet que solen fabricar models molt confortables en els quals l'habitabilitat de la capacitat de càrrega són dos dels seus millors arguments.

Un dels punts positius que té aquest model és que, a diferència del que passa amb bona part dels seus rivals directes en el seu segment, Skoda ha optat per posar al mercat una versió que compta amb tracció a les quatre rodes, de tal manera que aquest SUV pot presumir de tenir almenys una versió amb veritables capacitats off road.

 

És més que evident que aquest Karoq en la seva versió 4 × 4 no es pot comparar en cap cas alguns dels tot terrenys més ben dotats del mercat com és el cas del Jeep Wrangler, el Mercedes Classe G o el Toyota Land Cruiser, però sí que és un model que, amb aquest sistema de tracció i tenint diferents possibilitats per adaptar-se al terreny, ens pot treure d'algun problema d'una forma molt senzilla.

Els tres 'peròs' del Skoda Karoq en la seva versió 4x4

Si bé és cert que és un model a tenir en compte fins i tot en altres versions, no tot en aquest Škoda en la seva versió 4x4 és perfecte. És més, el fet que cap de les seves versions no li permeti lluir l'etiqueta ECO de la DGT li resta punts respecte alguns rivals directes.

 

D'altra banda, un dels seus principals punts a millorar és la seva mecànica. Per molt que arribi amb un motor de gasolina de 190 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica, el fet que sigui un model bastant pesat, i més en la seva versió 4x4, provoca que en certes ocasions la potència no acaba de ser suficient de tot, per la qual cosa la resposta no acaba de ser la d'un model conforme amb aquesta potència.

S'hi ha de sumar el fet que no és precisament el SUV més eficient del mercat ja que, duent a terme una conducció normal, sense intentar ser molt eficient però tampoc sense anar com si fóssim en un esportiu, el consum mitjà es pot disparar per sobre dels 9 l als 100 tranquil·lament, xifres massa altes per a un model de les seves característiques.