L'Skoda Elroq RS irromp al mercat espanyol amb la carta de presentació més contundent de la gamma: 340 CV, tracció total i un preu de partida fixat en 51 370 euros. Aquest import, corresponent a la tarifa oficial abans de campanyes i ajuts, pot descendir de manera considerable gràcies als descomptes de la marca, els incentius al vehicle elèctric i el vigent Pla MOVES, fins a rondar els 42 500 euros i, fins i tot, situar-se en 38 700 euros sota condicions específiques de finançament. Amb aquesta estratègia, la firma txeca reforça la competitivitat del seu SUV compacte més prestacional davant rivals que comencen a coquetejar amb les mateixes xifres de potència i autonomia.

Amb 4,49 metres de longitud, l'Elroq RS comparteix proporcions externes amb models ja consolidats com Hyundai Tucson o Nissan Qashqai, però la plataforma elèctrica allibera espai per a un habitacle especialment generós. Les places posteriors acomoden sense conflictes ocupants d'1,85 m i el maleter declara 470 litres, complementats per 48 litres addicionals en buits repartits per l'interior; un terra amb doble alçària permet guardar el cable de càrrega sense restar volum útil. L'ambient RS Lounge incorpora tapisseria de microfibra amb repunts verda llima i motllures efecte carboni, detalls que subratllen el caràcter esportiu sense sacrificar funcionalitat.

 

La dotació tecnològica supera la de les versions convencionals. De sèrie s'inclouen fars Matrix LED, llantes de 20 polzades —21 en opció—, sistema multimèdia amb pantalla de 13 polzades i quadre digital de 5 polzades, a més de Travel Assist d'última generació, nou coixins de seguretat i head-up display amb realitat augmentada opcional. El climatitzador trizona, la contraporta de mans lliures i el carregador sense fil ventilat (15 W) completen una llista de confort poc habitual en el segment.

Prestacions i posada al punt d'un autèntic RS

L'apartat mecànic justifica la denominació. Dos motors elèctrics —un per eix— lliuren 250 kW (340 CV) i permeten un 0-100 km/h en 5,4 s, mentre que la velocitat màxima queda limitada a 180 km/h. D'altra banda, la bateria de 79 kWh útils atorga 549 km d'autonomia WLTP i admet càrregues ràpides d'alta potència, escurçant els temps de parada en corrent continu.

El xassís rep ajustaments específics: suspensió rebaixada, barres estabilitzadores de més secció i frens dimensionats rere les llantes HORTA Aero. Els modes de conducció modifiquen la resposta de l'accelerador, l'assistència de la direcció i la rigidesa de l'amortiment, de manera que el conductor pot alternar entre eficiència i dinamisme sense comprometre l'estabilitat.

 

En matèria de seguretat activa, el paquet d'assistents engloba control de creuer adaptatiu amb dades d'eixam, assistent d'embussos, monitor d'angle mort i sistema de manteniment de carril, configurant una oferta molt completa dins de la categoria elèctrica compacta.

El destacable en aquest cas és que Skoda situa l'Elroq RS com a límit de gamma sense renunciar a la filosofia "Simply Clever": solucions de càrrega intel·ligents, abundants espais portaobjectes i una modularitat interior que preserva la faceta familiar. Amb això, la marca txeca consolida la seva ofensiva elèctrica proposant un RS solvent en prestacions, gran autonomia i un preu competitiu dins del mercat nacional.