La firma txeca Skoda continua reforçant la seva ofensiva elèctrica amb dos dels seus models més importants: l'Elroq i l'Enyaq. Fins ara, ambdós SUV havien apostat per una gamma completa en la qual els RS esportius ocupaven el lloc més alt. Tanmateix, la marca ha sorprès amb un moviment inesperat. Ha decidit recuperar el mític acabat Laurin & Klement, un nivell de luxe que transforma per complet l'experiència a bord.

Amb aquest moviment, Skoda vol demostrar que els seus elèctrics no només poden ser eficients, també poden ser autèntics SUV de luxe. En un mercat on Audi, BMW i Mercedes han elevat la vara en disseny i confort, la marca txeca no pensa quedar-se enrere. Així, tant l'Elroq com l'Enyaq reben un habitacle i un equipament que els situen en una altra lliga, molt més sofisticada.

Skoda Enyaq Coupé
Skoda Enyaq Coupé

Skoda també sap crear productes prèmium

L'acabat Laurin & Klement inclou una llarga llista d'elements exclusius. Llantes de 21 polzades, graella il·luminada, tapisseria de cuir beix amb l'emblema brodat als recolzacaps, i detalls exteriors sota els retrovisors que reforcen la identitat d'aquesta versió. Els fars LED Matrix, el xassís adaptatiu, la direcció progressiva i la bomba de calor completen un paquet tècnic que combina estil, comoditat i eficiència.

El confort interior assoleix un nivell excel·lent. Els seients elèctrics compten amb memòria, funció de massatge i ventilació. El climatitzador és de tres zones, i el parabrisa és calefactable per a més comoditat a l'hivern. Tot es completa amb un sistema de so Canton, un avançat head-up display amb realitat augmentada i l'ampliació dels assistents de seguretat. Fins i tot s'afegeixen coixins de seguretat posteriors laterals i una càmera panoràmica per facilitar les maniobres.

Skoda Enyaq iV RS
Skoda Enyaq iV RS

Disponibles amb versions de tracció davantera i total

Skoda ha confirmat que gairebé tota la paleta de colors exteriors estarà disponible sense sobrepreu per a aquest acabat. A més, la versió Laurin & Klement està associada al motor més potent de la gamma, amb permís dels RS: el bloc posterior de 210 kW o 286 CV. Aquest es combina amb una bateria de 77 kWh nets, la qual cosa permet una autonomia destacada de 567 quilòmetres en l'Enyaq Coupé i de 553 quilòmetres en l'Elroq.

Skoda Elroq
Skoda Elroq

Quant a preus, ja es coneixen les xifres per a la República Txeca. L'Elroq 85 arrenca en 54.832 €, mentre que la versió 85x amb tracció total ascendeix a 57.289 €. L'Enyaq 85 s'ofereix des de 58.517 €, el 85x des de 60.974 €, i l'Enyaq Coupé 85 comença en 60.155 €. La variant més equipada, el Cupè 85x, se situa en 63.431 €. Per a Espanya encara no hi ha tarifes oficials, però no tardaran a publicar-se.