Skoda és una de les marques que forma part del Grup Volkswagen, un dels grups amb més quota de mercat a nivell europeu. Això sí, com bé saben els txecs, Skoda no és que pugui presumir de ser precisament la marca més venuda del grup. A Espanya, per exemple, té per davant a marques com Volkswagen, Seat i Audi.
Això no significa, tanmateix, que gràcies a poder fer ús precisament de tota la tecnologia del grup, Skoda no hagi crescut quant a quota de mercat en els últims anys. Els que acudeixen als seus concessionaris ho fan sabent que es faran amb models que compten en la majoria dels seus casos amb la mateixa tecnologia que compten els models de Seat i en molts casos també models de Volkswagen però, com no, amb preus més assequibles.
La idea dels txecs és posicionar-se precisament a la mateixa altura que Seat, fins i tot per sota quant a preus, i sobretot dirigit aquells que busquen models amb un confort més gran i no tant l'esportivitat pròpia dels models del fabricant espanyol.
Quant als seus models més reeixits al nostre país, no és cap altre que el Škoda Kamiq, el SUV més compacte de la gamma de models d'aquestes característiques de la marca txeca, el que pot presumir de ser el top vendes del fabricant. Un model que comparteix moltes coses amb el Seat Arona però que, com bé saben els que estan interessats en un d'ells, pot presumir de tenir un preu més baix.
El Skoda Kamiq més senzill és un SUV molt interessant, sobretot pel seu preu
És precisament el fet de poder compartir plataforma i tecnologia amb alguns dels models de Seat i Volkswagen el que provoca que fins i tot el camí més senzill de tots, el que arriba amb l'acabat Active, arribi molt ben dotat de sèrie.
Aquest acabat compte de sèrie amb, entre altres coses, llantes d'aliatge de 16 polzades, fars LED amb llum de conducció en revolt, llums LED per a la circulació diürna, pilots posteriors LED, llum de marxa diürna amb llum d'encreuament assistencial i funció Coming Home i Leaving Home manual, Front Assist amb funció de frenada d'emergència en ciutat, sistema de trucada d'emergència e-Call, limitador de velocitat, 2 connexions USB tipus C davant i 2 connexions USB tipus C darrere, sistema d'info-entreteniment Bolero amb pantalla tàctil de 8 polzades i assistent de manteniment de carril, miralls retrovisors exteriors ajustables elèctricament i calefactables, assistent d'arrencada en pendent, tancament centralitzat amb comandament a distància, alçavidres elèctrics, mirall retrovisor interior amb funció antienlluernament, volant multifunció folrada en cuir, aire condicionat, ràdio digital DAB i Bluetooth.
Quant al motor, aquest acabat tan sols pot associar-se a un TSI de gasolina de 110 cavalls amb tracció davantera i canvi manual de 6 velocitats, una mecànica senzilla però correcta. El millor de tot? Un preu sense descomptes que ja es queda per sota de 25.000 euros. Un preu perfecte per als que busquen precisament això, una bona relació qualitat/preu.