Si bé és cert que Skoda no té cap tipus d'intenció de convertir-se en una marca low-cost, també ho és que el fabricant del grup Volkswagen sap molt bé que està posicionat al terreny en el qual la immensa majoria dels seus models competeixen contra opcions generalistes i, en algun cas, també contra opcions low-cost.
Un bon exemple d'això és el Skoda Fabia, l'utilitari de la marca txeca que, com bé sap els que estan interessats en fer-se amb un d'ells, pot presumir de ser de les millors opcions actualment en el seu segment, especialment referent a relació qualitat preu.
En aquest sentit, és més que evident que l'objectiu de Skoda, així com altres marques de perfil mitjà, és intentar robar-li vendes al Dacia Sandero, un dels models més d'èxit a les carreteres del vell continent i que, de fet, es va quedar molt a prop d'acabar sent el cotxe més venut a Europa en el passat 2022.
No és que sigui precisament cap secret que el principal atractiu del model romanès és el seu baix preu, un preu molt més baix que el de l'immensa majoria els seus rivals directes però que, això sí, arriba acompanyat d'un equipament que per a molts continua sent massa bàsic.
El Skoda Fabia, una opció interessant ara a Espanya
És per això que, amb l'evident intenció d'intentar arrabassar-la algunes vendes al model de Dacia, a Skoda han optat ara per aplicar una rebaixa de 2000 € en el preu de partida de la versió més senzilla del seu Fabia. D'aquesta forma, la versió d'accés a la gamma del model txec es queda just per sobre dels 18.000 €, un preu que evidentment no és sota i que continua sent molt per sobre de l'habitual en aquest tipus de models fa ja uns anys, però que no deixa de ser dels més baixos dins del seu segment actualment.
El millor en aquest cas és que, a diferència del Sandero més senzill de tots, aquest Skoda pot presumir d'arribar més que bé dotat de sèrie, especialment en el que es refereixi equipament, un dels punts forts de la marca del grup Volkswagen.
Amb un motor de 95 cavalls de potència associat a una transmissió manual, arriba amb una mecànica senzilla però més que suficient per al dia a dia en entorns urbans, que no deixa de ser també el seu millor terreny de joc. No seria estrany llavors que, amb una oferta tan interessant, aquest Skoda retallés distàncies respecte al líder indiscutible del seu segment.